Zalivena pita sa višnjama




Pitu sa višnjama uglavnom svi vole. Ja lično najviše volim kad je prokisela, bez šećera, takva mi najviše prija. Ukusi su različiti pa sam tako i ja odlučila da udovoljim muškom delu porodice koji  ipak voli kad je slatkiš sladak, i zato sam im pripremila ovu bogatu varijantu pite sa višnjama, zalivenu šerbetom , sočnu i slatku.

U mojoj svesci, a recept je prepisan iz drugaricine sveske, stoji da u fil idu 2 čaše šećera, ali sam morala to da korigujem na jednu i stvarno je jako slatka i ukusna, mislim da bi sa dve čaše ipak bilo previše slatko, s obzirom na to da se preliva i šerbetom na kraju. Takođe, kore za pitu koje sam ja koristila su integralne, ali naravno, u obzir dolaze i obične od belog brašna.




Potrebno je:
1 pakovanje kora za pitu
fil
4 jaja
1 čaša* šećera
1 čaša ulja
1 čaša jogurta
1 čaša pšeničnog  griza
1 kesica praška za pecivo
700-800 g višanja
preliv
4 čaše vode
2 čaše šećera
1 kesica vanil-šećera

* mera je čaša od jogurta (180 ml)




Priprema:
Prvo pripremite fil. Jaja i šećer penasto umutite mikserom.Dodajte griz pomešan sa praškom za pecivo, ulje i jogurt. Sve zajedno umutite još malo dok se ne povežu sastojci.
Višnje operate, očistite od koštica i ocedite.
Kore razdvojite i podelite na 6 gomilica po 3 kore. Ostale kore, ako vam preostanu u pakovanju, odložite ili iskoristite za nešto drugo. Ovde vam je potrebno samo 18 kora za 6 finih i tankih rolatića.
Prvu koru raširite i premažite sa 4-5 kašika fila, drugu stavite preko i uradite isto tako, pa stavite treću koru. Nju ne premazujete filom već po ivici poređate višnje. Pravite male gomilice od višanja i ređajte ih gusto jednu do druge kako bi vam pita bila bogata i lepo okrugla kada je smotate. Dakle, kada ste poređali višnje, urolajte kore u tanak i okrugao rolatić lagano pritiskajući i oblikujući ga. Tako uradite i sa preostalim korama.Pleh  od rerne premažite sa malo ulja i ređajte rolate praveći mali razmak između. Pitu odozgo poprskajte sa malo ulja pre pečenja.
Ispecite  pitu u rerni zagrejanoj na 180 stepeni dok fino ne porumeni odozgo. Meni je bilo potrebno oko 15 minuta, a vi dužinu pečenja prilagodite svojoj rerni. Izvadite pitu i ostavite je da se ohladi. Hladnu pitu isecite na parčad i prelijte vrućim sirupom.  
Priprema sirupa: šećer stavite u šerpu zajedno sa vanil-šećerom, prelijte vodom i kuvajte dok ne provri povremeno mešajući da bi se šećer rastopio. Kuvajte 10-ak minuta, sirup ne treba da bude gust kao kada zalivate baklavu. Vreo sirup prelijte preko ohlađene i isečene pite, prohladite malo i poslužite.


Коментари

  1. Prelepo izgleda baš mami sačuvaću recept dobro će mi doći.

    ОдговориИзбриши
  2. Izgleda toliko fino i socno da odmah pozelis da se posluzis.:)))

    ОдговориИзбриши
  3. Jaoooo... jel znaš da danima razmišljam o njoj i "spremam joj se" hihihi... Imam identičan recept. Samo je razlika u imenu, u mojoj svesci stoji pod imenom Djul pita. Znam sigurno da je odlična!

    A ove tvoje fotografije tako mame...

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala svima na komentarima! Probajte pitu, sigurna sam da će vam se dopasti :)

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман21. јул 2016. 11:57

    Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  6. Predivn je recept. Ne moze da ne uspe.Svi moji je obozavaju pa sam pocela da je spremam i sa makom, kakaom, orasima . Hvala Suzani

    ОдговориИзбриши
  7. Tako mi je drago da ste usvojili ovaj recept! Hvala od srca!

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови