Paša lokum


Kolač zanimljivog naziva, čitam po internetu da u prevodu znači "sultanova sarma", što baš i nije neki naziv za kolač, a svakako ne za ovako dobar i ukusan. Izgleda komplikovano za napraviti, ali verujte mi da nije, vredi potruditi se malo,
a za uzvrat dobiti savršeno kremasto uživanje.



Potrebno je:
(original recepta)
1 l mleka
300 g šećera
100 g margarina
60 g gustina
120 g brašna
4 pune kašike kakao praha
1 vanilin šećer
i još...
100 g kokosa
2 kesice šlag pene


Priprema:
Za ovaj kolač vam je potreban veliki pleh od rerne. Posipite kokos svud po dnu pleha. Lepo ga rasporedite kako bi cela površina bila pokrivena. A zatim skuvajte fil.
Sve sastojke redom stavljajte u duboku šerpu i stalno mešajući skuvajte gustu smesu, nalik pudingu. Pažljivo izlijte vrelu smesu preko kokosa, lagano je rasporedite špatulom, vrlo pažljivo jer će mrdati pošto je ispod nje kokos koji se kliza po plehu. Nije teško kao što izgleda, čak mogu da kažem da sam je ja vrlo brzo rasporedila i poravnala. Uspećete sigurna sam, ne mora baš ni da bude skroz zaglađena površina, preko nje ionako ide šlag. Ostavite da se ohladi na sobnoj temperaturi a zatim stavite ceo pleh u frižider da se par sati hladi. Nakon toga umutite šlag po uputstvu sa kesice i premažite preko ohlađenog pudinga. 
Sada sledi sećenje kolača. Isecite ga na trake širine oko 3 cm, ili ako vam je lakše, kao što sam ja uradila, na 16 trakica. Znači, na pola, pa opet na pola i tako dok ne dobijete 16 jednakih traka. Pomognite se nožićem kojim ste sekli kolač, lagano podignite jedan kraj povlačeći kokos kako bi vam to lakše išlo, i lagano smotajte mali rolatić. Tako uradite i sa preostalim trakama. Ako se desi da vam puding malo popuca prilikom savijanja, ništa za to, popunite rupice kokosom i gotovo. Po želji, preko rolatića posipite malo kokosa za dekoraciju. 

Коментари

Постави коментар

Популарни постови