Rolnice sa vanil kremom


Da se ne lažemo, sigurna sam da će vam se prijesti istog trenutka kada negde budete videli slike, pa makar i ove moje sada. Ja lično, zalepila sam oči za ekran telefona kada mi ih je sin pokazao. Da, daaa...sin ih je otkrio kod Lidije na Instagramu i odmah je krenulo smaranje kada ću i ja da ih napravim.
Moram vam priznati, ma koliko da sam se oduševila rolnicama, u početku sam imala malu tremu da li ću umeti da ih napravim, jer prvi put pravim kolače ovog tipa. Tako sam prvo kupila jedno pakovanje kalupa, i ne obraćajući pažnju na to koliko komada unutra uopšte ima, pa su oni fino odstajali danima, pa novu vrećicu i nastavke, pa zatim potraga za još jednim pakovanjem kalupa jer su se u međuvremenu rasprodali kod kineza gde sam kupila prvu turu....čak je i lisnato testo stajalo par dana u frižideru, i tako su prolazili dani dok jednog dana nisam presekla i napravila ih. Očas posla. Bez ikakvih problema. Zato, ne časite časa, nego zavrnite rukave odmah!
U daljem tekstu sam napisala neke smernice kojih bi trebalo da se pridržavate, a koje sam ja primenjivala, a neke i nisam pa vam zato sada pišem da biste znali ukoliko se upustite u avanturu.
Uglavnom, ovo je divota od kolača u kome će uživati cela vaša porodica. Probajte obavezno. I čik probajte da stanete samo na jednoj ;)


ROLNICE SA VANIL KREMOM

Potrebno je:

500 g lisnatog testa (ili 2x275 g ako koristite lisnato iz Lidla)

za kremu
10 g želatina
4 kašika vode
500 ml mleka
1 puding od vanile
1 kašika gustina
3 žumanca
150 g šećera
1 vanilin šećer
200 ml slatke pavlake

dodatno vam treba još i...
1 jaje
malo mleka
malo ulja za premazivanje kalupa
24 kalupa za rolnice
šećer u prahu za posipanje


Priprema:
Ako koristite smrznuto lisnato testo, izvadite ga dan ranije i odložite u frižider da odstoji i malo omekša, ali da bude hladno i pogodno za rad.
Ja sam koristila sveže lisnato testo iz Lidla koje je po 275 g, pa sam iskoristila dva pakovanja. Pre upotrebe držite ga u frižideru da bi bilo hladno kada počnete da radite sa njim.
Svaki deo testa posuti brašnom i rasklagijati. Iseći na 12 trakica svaki deo, znači ukupno 24 trakice.
Kalupe premazati uljem pa zarolati trakice oko njih, ali tako da se krajevi preklapaju (vidi sliku ispod).
Nemojte počinjati od samog vrha kalupa, ostavite malo praznog prostora i rolajte. Meni su neke rolnice toliko narasle da su se urezale u početak kalupa pa sam morala nožem da obrezujem, snašla sam se nekako.


Kako sam imala samo 20 kalupa, onih 4 preostalih trakica sam premazala krem sirom i ispekla zajedno sa rolnicama, ispalo je baš fino.
Pleh obložite papirom za pečenja, a rernu zagrejte na 200 stepeni.
Svaku rolnicu premažite jajetom umućenim sa malo mleka. Primetićete možda na gornjoj slici da sam ja taj korak zaboravila da odradim, tj. nisam premazala testo jajetom, ali ipak je sve bilo lepo ispečeno.
Pecite 15-ak minuta, pazeći da ostanu svetle boje.
Prohlađene rolnice skinite sa kalupa i ostavite da se potpuno ohlade.


Za kremu je potrebno da umutite žumanca sa šećerom i vanil šećerom, onako fino, penasto. Dodajte puding, gustin i 100 ml mleka. Umutite mikserom da nema grudvica. Ostatak mleka stavite da provri.
Za to vreme rastopite želatin u 4 kašika vode i ostavite da odstoji oko 10 minuta, taman dok skuvate kremu.
Kad mleko provri, u tankom mlazu ga sipajte preko umućenih žumanaca i pudinga i mutite mikserom, a zatim vratite smesu u šerpu i stavite na ringlu da se kuva. Naravno, temperaturu smanjite čim sklonite šerpu, taman da se malo prohladi dok vi umutite žumanca sa vrelim mlekom. Mešajte 2-3 minuta dok se fil ne zgusne. Ako je ringla i dalje prevruća, odignite jedan kraj šerpe i neprestano mešajte, a povremeno je spuštajte na ringlu kako bi se fil lepo skuvao, a da ne zagori.
Skinite skuvan krem sa ringle i odmah u vrelo umešajte želatin koji ste prethodno otopili na ringli, i dobro promešajte. Pokrijte kremu streč folijom i ostavite da se potpuno ohladi.
Slatku pavlaku umutite i dodajte u kremu koju ste prethodno malo razradili mikserom. Sve zajedno lepo izmiksajte. Moja preporuka je da kremu ostavite da se malo ohladi u frižideru pre nego što počnete da filujete rolnice.
Znači, napunite vreću sa odgovarajućim nastavkom i punite hladnim kremom.
Pre služenja rolnice pospite šećerom u prahu.
Skuvajte kafu, pustite laganu muziku i uživajte, jer u ovom kolaču se zaista uživa.


Коментари

Популарни постови