Пређи на главни садржај

Sarmice od blitve sa pilećim mesom


Nedavno sam prvi put pravila sarmice sa piletinom, i uopšte sa blitvom. Ali, bila je tako lepa i mlada, domaća, iz mamine bašte. Odmah sam je zamislila u jednoj dobroj proji, a ostatak je završio u sarmama.
Radila sam ih onako odokativno, ali sam zapamtila kako i koliko, pa ću vam napisati recept. 
Uz kiselo mleko ili pavlaku, mogu vam biti ukusan i lagan ručak, idealan za predstojeće tople dane.

Sastojci:
(za oko 25 sarmica)

listovi blitve
1 belo pileće meso
1-2 struka mladog luka (ili 1 glavica starog)
1 šoljica pirinča
so, vegeta, biber-po ukusu
1 kašičica aleve paprike



Priprema:

Listove blitve operite i odstranite beli deo lista. U dubljoj šerpi stavite vodu da zavri, pa spuštajte list po list blitve i vrlo kratko ih blanširajte, pa ih zatim pažljivo izvadite pazeći da ostanu celi.
U posebnom tiganju, ili plićoj šerpici, izdinstajte na ulju sitno iseckan crni luk. Koristite i zeleni deo luka, tj. perca. Dodajte mlevenu piletinu, ili sitno iseckanu u čoperu, kako sam ja uradila, i nastavite da dinstate na laganoj vatri. Dodajte so i vegetu po ukusu, biber i alevu papriku i sve dobro promešajte pa dodajte opran pirinač, i još jednom izmešajte smesu pa sklonite sa ringle.
Na svaki list blitve stavite po jednu kašiku fila pa zamotajte sarmicu kako to i inače radite, ali pazite da budu čvrste da se ne bi razmotale u toku kuvanja. Ja radim ovako: stavim list na dlan, stavim fil na sredinu, preklopim stranu lista koja je bliže meni, preklopim desnom stranom lista i onda urolam naviše, a levu stranu lista uguram u sredinu sarmice, ali nežno jer su ovi listovi tanji od lista kupusa i lakše se cepaju. Ako vam je lakše, vi ih onda samo preklopite i urolajte.
U odgovarajuću šerpu sipajte ulje pa poredjajte sarmice, gusto, jednu do druge, prelijte ih sa malo vode, samo da ogreznu i stavite na laganu vatru da se kuvaju. Ne treba im puno vremena, krčkajte ih dok tečnost ne ispari.
Zagrejte rernu i stavite sarmice samo da malo uhvate koricu odozgo.
Poslužite uz pavlaku, kiselo mleko ili neku salatu po vašem izboru. Ako vam ostane fila, samo ga stavite izmedju sarmica i skuvajte sve zajedno, biće vam super kao prilog kasnije.
Prijatno!




Коментари

  1. Ovo deluje kao nešto što ću voleti :) Blitvu sam do sad kuvala samo na način na koji kuvam i spanać, a od tih sarmica u lišću koje nije kupus sam probala sarmice u lišću raštana i mnogo, mnogo su mi se svidele! Isto je bila neka varijanta sa pilećim belim mesom. Probaćemo :)

    ОдговориИзбриши
  2. Bilo bi mi drago da probaš ;) Mi smo navikli na one klasične od kupusa, dete voli od vinovog lista, a ja i ne biram mnogo, sve volim po malo ;)

    ОдговориИзбриши
  3. Ja lepo kažem mužu da kupimo blitvu, on meni kaže da sarmice sa tim listom ne postoje XD Jer je njegova mama pravila samo sa vinovim listom i kupusom :-D

    Sonja, nemoj samo seitan da staviš, leba ti :-P <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :P ^_^ Opet sam počela pomalo da jedem meso, crveno pretežno, veli moj muž da se mora :P :)

      Избриши
  4. Hahaha dobar je! Napravi ti i iznesi za ručak, pa da vidi da ipak postoje i druge sarme sem onih na koje smo navikli. A ove su stvarno odlične, lagane...

    ОдговориИзбриши
  5. Joj sad mi se prijelo nešto ovako... jako fino, uz malo kiselog mleka milina!

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Štrudlice sa pekmezom

Veoma nežne, prhke štrudlice sa domaćim pekmezom, koje su idealne za posluženje uz čaj ili kafu, bile su na meniju pre par dana kod mene, pa vam ih danas toplo preporučujem!

Predlog menija za posnu slavu

Ovo je samo jedan predlog kako da pripremite neke specijalitete za posnu slavu. Već sam objavila par postova sa predlozima za predjelo, pite i kolače, a ovde ću vam predstaviti ono što sam ja pripremila za svoju slavu

Kolači sa rozen koricama

Predstaviću vam dva odlična recepta za kolače sa rozen koricama. Pored toga što se relativno jednostavno i brzo pripremaju, veoma su izdašni, za velike proslave i slave su idealni. Prvi je veoma interesantan, šaren, sa bogatom aromom lešnika i keksa, dok je drugi čokoladni,  laganiji i kremastiji. Ne bih mogla da se odlučim koji je lepši;)