Hleb od speltinog brašna






U poslednje vreme bavim se  isprobavanjem raznih vrsta brašna u pripremanju hleba. Ne mesim često, prosto me je sramota da kažem jer svi znaju koliko sam ranije to rado često činila,
ali okolnosti su se promenile i sada koristim nedelju kako bih umesila neke kiflice ili slično pecivo. Sa pripremom mini hlepčića samo za sebe, jer niko od mojih ne voli te zdrave varijante, počela sam nedavno pa sam tako odlučila da ujedno isprobam razne kombinacije brašna koje do sada nisam. Na red je došlo i speltino brašno, odavno ga merkam na rafovima u supermarketima. Iznenadilo me je koliko je hleb lep i mekan, profinjenog orašastog ukusa, blagog. i koliko je svež i nakon dva dana. Recept je sa pakovanja brašna, pa ako volite ili ne znate da li volite, probajte, nećete se pokajati. Nešto više o spelti, ako vas bude zanimalo, možete pročitati ovde.

Potrebno je:

350 g brašna od spelte
150 g pšeničnog brašna
10 g kvasca
420 ml mlake vode
1 kašičica soli
1 kašičica šećera
3 kašike ulja




Priprema:

Kvasac rastvorite u mlakoj vodi sa kašičicom šećera i brašna i ostavite da se aktivira. U dubljoj posudi izmešajte obe vrste brašna, dodajte nadošao kvasac, ulje, so i vodu i zamesite srednje mekano testo, nikako pretvrdo. Oblikujte loptu od testa, pokrijte kuhinjskom krpom i ostavite da nadođe. Zatim testo izručite na radnu površinu i oblikujte hleb. Uključite rernu na 180 stepeni i ispecite hleb dok lepo ne porumeni odozgo, oko pola sata otprilike. 

Коментари

Постави коментар

Популарни постови