Baron torta


Baron torta je torta izuzetnog, otmenog ukusa. Vodeći ukus je ukus čokolade koji se stapa sa blago kiselkastim ukusom malina u jednoj savršeno ukombinovanoj i raskošnoj priči. Ja vam zaista od srca preporučujem da isprobate Baron tortu, verujem da će vas oduševiti kao i mene. Pravila sam je za svoj rođendan, jer za sebe ipak samo najbolje.
Originalni recept je sa Milkicinog bloga , tamo je recept za veliku pravougaonu tortu, a ja sam pravila polovinu mere, u okruglom kalupu br. 26 i tu su mi pomogle tačne i precizne mere koje sam pronašla na Majinom blogu, naravno.
Dakle, od mene jedna velika preporuka!


BARON TORTA

Potrebno je:
za četiri kore
12 belanaca
300 g šećera
60 g kakao praha
60 g prezli (hlebnih mrvica)

za čokoladni fil
12 žumanaca
250 g šećera
50 g kakao praha
40 g pudinga od čokolade
400 ml mleka
200 g čokolade za kuvanje
180 g putera

za fil od malina
400 g malina
130 g šećera
40 g pudinga od maline*
10 g želatina
3 x 100 ml vode

za glazuru
120 g čokolade za kuvanje
125 g putera

*umesto pudinga od maline možete koristiti puding od jagode, ili ako niste u prilici da pronađete onda može puding od vanile ili sa ukusom slatke pavlake, nikako neki jačeg ukusa i boje


Priprema:
Pošto je za pripremu i hlađenje fila potrebno najviše vremena, moj predlog je da prvo napravite fil.
Odvojite 12 žumanaca u posudi, a belance odvajajte po tri u četiri posudice, kasnije ćete mutiti 4 istovetne kore. Ostavite belance sa strane, a žumanca penasto umutite sa šećerom, dodajte kakao i prašak za puding sa ukusom čokolade i oko 100 ml mleka i umutite kratko da se razbiju grudvice. Ostatak mleka sipajte u šerpu i stavite da se greje, smanjite temperaturu ringle pa ulijte lagano pripremljenu smesu od žumanaca. Neprestano mešajući skuvajte fil dok se ne zgusne.
U vreo fil dodajte čokoladu izlomljenu na kockice i puter sobne temperature. Mešajte da se sve otopi i sjedini pa ostavite da se ohladi. Povremeno promešajte. Ohlađen krem stavite u frižider na dva, tri sata.
Zatim pripremite kore.
Za jednu koru umutite 3 belanca uz postepeno dodavanje 75 g šećera, mutite dok ne postane čvrsto. Dodajte 15 g kakao praha i 15 g prezli, promešajte špatulom da se lepo sjedini. 
Dno kalupa sa obručom koji se skida br. 26 obložite papirom za pečenje i ravnomerno rasporedite smesu od belanaca. Pecite u rerni zagrejanoj na 180 stepeni oko 10 minuta. Pazite da vam kora ne pregori po obodu.
Pečenu koru odvojite nožem od stranica kalupa i sa sve papirom je ostavite da se hladi, na nekom stolnjaku idealno.
Postupak ponovite još 3 puta, potrebno je da ispečete ukupno 4 ovakve kore. Idealno je ako imate dva ista kalupa pa dok se jedan peče vi da umutite drugi i tako redom.
Kore ostavite da se ohlade, nikako jednu preko druge, poređajte ih po stolnjaku i ostavite da se ohlade.


Zatim pripremite fil od malina.
U šeru stavite maline i šećer, dodajte 100 ml vode i stavite da provri.
Želatin razmutite sa 100 ml vode u posebnoj posudici. Ostavite nekoliko minuta da nabubri.
Prašak za puding sa ukusom maline razmutite u drugoj posudici sa 100 ml vode.
Maline kuvajte još malo pa izmaknite sa ringle. Ulijte razmućeni puding i nabubreli želatin, dobro izmešajte pa vratite na ringlu i kuvajte još malo da se zgusne. Maknite sa ringle i ostavite da se prohladi. U trenutku filovanja torte, fil od malina treba da bude mlak, nikako vreo jer će istopiti čokoladni fil ispod. I fil od malina podelite na tri jednaka dela, isto kao i čokoladni.
Za to vreme se čokoladni fil već lepo ohladio u frižideru. Umutite ga mikserom, posvetleće i dobiće na volumenu. Odvojite oko 150 g fila za premazivanje cele torte, a ostatak podelite na tri jednaka dela. Ja sam to radila u tri činije, merila sam na vagici kako bi mi filovi bili podjednake debljine kad isfilujem tortu.


Sledi slaganje torte. Oprezno odvojite papir od kora. Jednu koru stavite na tanjir pa okolo stavite obruč od kalupa, mada nema ni potrebe, filovi ne cure sa strane, kako hoćete. Nanesite trećinu čokoladnog fila, poravnajte pa nanesite trećinu fila od malina. Tako uradite i sa preostalim korama, zadnja, četvrta kora se ne filuje. Na nju nanesite fil koji ste odvojili, onih 150 g, premažite tortu i sa strane, ali to tek kad skinete obruč, kad se torta ohladila i stegla, najbolje sutradan.
Kad ste tortu premazali, onda je prelijte glazurom od čokolade koju ste na tihoj vatri otopili sa puterom. Ostavite malo da se prohladi pa prelijte tortu. 
Tortu odozgo ukrasite po želji, ja sam koristila čokoladne kuglice, a vi je možete posipati kakao prahom ili ostaviti još malo fila pa zvezdastim nastavkom napraviti malene ružice.



Коментари

  1. Da li bi ova torta mogla da se pravi u kalupu od 24cm, sa istom količinom sastojaka? Plašim se da ne bude visoka i kalup bude mali.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови