Hrskavi slani tart sa spanaćem


Slanu varijantu tarta po prvi put pravim, i mogu vam reći da je možda još i bolji od slatkog, barem su meni slaniši favoriti. Hrskava podloga od integralnog brašna i kremasti nadev od feta sira, pavlake i spanaća čini ovaj tart savršenim izborom za jedan kvalitetan obrok, bilo da je večera u pitanju, ili čak i ručak. Podlogu možete napraviti od mešavine nekog integralnog brašna i belog brašna, u razmeri koju sam napisala u receptu, a možete belo brašno u potpunosti zameniti nekim zdravijim, na primer raženim brašnom. Takođe, možete dodati i malo seckane i prepržene slaninice pre nego što stavite nadev, ali ja sam htela malo zdraviju varijantu pa sam je izostavila. Umesto spanaća možete dodati blitvu, perca mladog luka ili rendanu tikvicu. Sledeći put probam jednu od tih varijanti. 
Recept sam isprobala i prisvojila sa Jekinog bloga Jekin kapric.


HRSKAVI SLANI TART SA SPANAĆEM


Potrebno je:

za testo
120 g speltinog brašna
100 g belog brašna
1 kašičica praška za pecivo
prstohvat soli
1 jaje
1 puna kašika kisele pavlake
100 g hladnog maslaca
6 kašika hladne vode

za nadev
200 g spanaća
2 jaja
100 g feta sira
2 dl kisele pavlake
1 kašičica soli

i još
2-3 kašike susama



Priprema:
U dublju činiju stavite obe vrste brašna, dodajte jaje , maslac iseckan na listiće, prašak za pecivo, so, punu kašiku kisele pavlake i hladnu vodu. Umestite testo rukama, ali što brže možete, da se maslac ne bi previše ugrejao u dodiru sa rukama. 
Oblikujte loptu od testa, malo je rastanjite oklagijom, uvijte u prozirnu foliju i ostavite da odstoji u frižideru najmanje sat vremena.
Spanać dobro operite, beli zadebljali deo odvojite a zeleni sitno iseckajte.
U činiji viljuškom umutite jaja, sir, kiselu pavlaku i so pa dodajte iseckani spanać. Sve fino promešajte.


Testo izvadite iz zamrzivača i oklagijom ga rastanjite na papiru. Kalup neka bude veličine 26 cm ili mali duguljasti za tart, kao što sam ja uradila, a u tom slučaju će vam ostati malo testa, taman za onaj mali kalup za tartić. Prebacite testo sa papirom u kalup, malo utapkajte prstima po uglovima, a višak testa odsecite. Najbolje je da oklagijom pređete preko kalupa, tako će se višak testa takoreći sam odvojiti.
Višak papira koji viri preko pleha makazama odsecite da ne bi nepotrebno goreo u rerni.
Preko testa rasporedite smesu sa spanaćem. U toku pečenja nadev će se fino nadići, tako da ga ravnomerno rasporedite da ne prelazi ivice testa jer će vam možda iskapati po dnu rerne i napraviti problem ( mislim na dodatno ribanje ).
Rernu zagrejte na 180 stepeni pa pecite tart oko 20 minuta, da fino porumeni odozgo.
Servirajte toplo, a veoma je lepo i kada se ohladi. Takođe, ostatak tarta se kasnije može malo podgrejati u mikrotalasnoj, biće kao da je tek ispečen.

Коментари

Популарни постови