Пређи на главни садржај

Makarone sa šećerom i prezlama






Pročitala sam letos knjigu naše poznate novinarke i voditeljke, a od nedavno i spisateljice Vesne Dedić “Zagrli me” . Lagana, ljubavna, lako čitljiva, sa dobro poznatom tematikom, u njenom prepoznatljivom stilu, preporučujem vam da je pročitate i sami procenite, ionako je odlična za trenutke odmora i relaksacije. Međutim, nije mi bila namera da promovišem ili kritikujem gore pomenuto štivo. Pišem ovo iz sasvim drugog razloga.
U knjizi  se spominje jedan stari, zaboravljeni  način pripreme makarona koji se meni učinio veoma interesantnim, budući da nisam do sada tako jela, priznajem.  U pitanju su klasične slatke makarone sa šećerom i prezlama, ali sam ih ja dodatno dopunila aromatičnim šećerom i tako im dala jednu sasvim novu dimenziju koja je oduševila mog dragog supruga,  koji inače nikad nije voleo makarone (mislim da ih je jeo samo jednom u životu, da bi meni ugodio), a sada ih stalno traži baš ovakve, sa prezlama ili nikakve ;). Probajte ih i vi, podsetiće vas na detinjstvo garant, možda vam ih  je baka spremala dok ste bili deca, a uvek je lepo barem na tren se podsetiti  tih srećnih i bezbrižnih dana…


Potrebno je:
250 g spiralnih makarona (predlažem integralne spirale)
5-6 kašika šećera (ili po ukusu)*
10-ak kašika (oko 80 g)  prezli (hlebnih mrvica)
cimet, morski oraščić
anis u prahu, kardamom i sl.
Priprema:
Makarone skuvajte na klasičan način, u puno kipuće vode sa malo soli, bez ulja. Možete upotrebiti i integralne makarone po želji, jako su ukusne. Kuvajte ih oko 5-6 minuta, dok je integralne potrebno kuvati oko 8 minuta, ali na svakom pakovanju imate uputstvo i minutažu pa je najbolje da se pridržavate saveta proizvođača.  Sklonite šerpu sa ringle i poklopljeno ostavite da odstoji  dok vi pripremite prezle. Ne odlivajte vodu u kojoj su se kuvale, ona služi da se makarone još dodatno „naduju“, i biće vam rastresite i mekane kada ih kasnije budete koristili.
U posebnoj šerpici, na malo ulja, propržite prezle na tihoj vatri, neprestano mešajući kako ne bi zagorele, već dobile lagano zlaćanu boju. Pred kraj dodajte i šećera po ukusu, pa sve izmešajte i sklonite šerpicu sa vatre. Odvojite malu količinu za posipanje odozgo.
Makarone procedite pa ih pomešajte sa proprženim prezlama. Prezle će upiti svu preostalu tečnost i napraviti fini krckavi omotač pa vam makarone neće biti gnjecave i vodene, zadržaće vlagu i sočnost, a spolja će biti suve.
Servirajteih u malim činijama, a odozgo posipite sa malo prezli koje ste ostavili za dekoraciju. Po želji dodajte odozgo još malo cimeta, prstohvat kardamoma i slično.
Poslužite toplo ili hladno, po sopstvenom ukusu, svejedno su odlične!

*Za ovu poslasticu idealno bi bilo upotrebiti aromatični šećer, pa ako ste ga na vreme pripremile, sada ga iskoristite. Sadrži sve začine, ukuse i mirise koji  savršeno idu uz makarone sa prezlama. U prrotivnom, dodajte vaše omiljene ukuse, cimet, morski oraščić, anis u prahu i slično...

Коментари

  1. Slatka pašta - jelo mog djetinjstva. Kod nas se ovo jelo uvijek radilo s tjesteninom u obliku pužića

    ОдговориИзбриши
  2. Vrlo ukusno,nemam obicaj da komentarisem ali me Vas uvod nasmejao jer sam ih i sama pravila posle procitane knjige ,sve najbolje

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala ti! Moja majka je nakon prve probe usvojila ovaj recept i sprema ih obavezno jednom nedeljno, prosto ih obozavaju tata i ona.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Štrudlice sa pekmezom

Veoma nežne, prhke štrudlice sa domaćim pekmezom, koje su idealne za posluženje uz čaj ili kafu, bile su na meniju pre par dana kod mene, pa vam ih danas toplo preporučujem!

Predlog menija za posnu slavu

Ovo je samo jedan predlog kako da pripremite neke specijalitete za posnu slavu. Već sam objavila par postova sa predlozima za predjelo, pite i kolače, a ovde ću vam predstaviti ono što sam ja pripremila za svoju slavu

Zalivena pita sa višnjama

Pitu sa višnjama uglavnom svi vole. Ja lično najviše volim kad je prokisela, bez šećera, takva mi najviše prija. Ukusi su različiti pa sam tako i ja odlučila da udovoljim muškom delu porodice koji  ipak voli kad je slatkiš sladak, i zato sam im pripremila ovu bogatu varijantu pite sa višnjama, zalivenu šerbetom , sočnu i slatku.