Пређи на главни садржај

Jekine najmekše kiflice





Ovo su kiflice od mešavine mekog i oštrog  brašna, koje im daje specifičnu teksturu i mekoću, malo drugačije pripreme, sa nadevom od mlečnog margarina za mazanje, i to je ono što ih čini zaista najmekšim.

Odavno već praktikujem da u nazivu recepta, ispred reči kiflice npr. napišem ime osobe od koje sam dobila ili prepisala recept. Tako ću i ovde ubuduće da radim, jer je broj isprobanih recepata za kiflice i kroasane i meni samoj nepoznat, a svaki je na svoj način specifičan, barem po nekom sastojku ili načinu pripreme i zato svaki isprobani recept zaslužuje da vam ga predstavim i preporučim. Primetili ste možda da Jekine recepte stalno isprobavam i objavljujem, valjda je razlog što su nam ukusi slični, obe volimo dobro testo, a i u nju imam poverenja pa nema ni greške.
Da vas ne ubeđujem puno, jednostavno ih probajte ;)


Potrebno je: 
(original recepta)
za kvasac
2,5 dl toplog mleka
2 kašike šećera
40 g kvasca
1 kašičica brašna
za testo
500 g oštrog brašna
400 g mekog brašna
2,5 dl tople vode
1 dl ulja
2 kašičice soli
nadev
oko 100 g mlečnog margarina
premaz
1 jaje
susam, kim...



Priprema:
Aktivirajte kvasac sa šećerom i brašnom u mlakom mleku.
Obe vrste brašna pomešajte i podelite dobijenu količinu u dve posude, otprilike, ne morate da merite.   
U jedan deo brašna dodajte aktivirani kvasac i ostale sastojke za testo, dobro izmešajte varjačom i ostavite da stoji 20 minuta. Zatim postepeno dodajte onaj drugi deo brašna i umesite mekano testo.
Odmah ga podelite na 4 jufke. Na pobrašnjenoj radnoj površini svaku jufku razvucite oklagijom u krug  i isecite na trouglove. Na svaki trougao stavite po pola kašičice mlečnog margarina za mazanje (tipa Rama, Dobro jutro i sl.) i umotajte.  
Kiflice na slikama u ovom postu rađene su tako što sam sve jufke razvila, tri kruga premazala otopljenim margarinom i poklopila četvrtim krugom pa razvukla jednu veliku koru. Tako sam dobila slojevite kiflice, poput kroasana.
Ostavite kiflice da narastu u plehu oko 45 minuta, premažite ih umućenim jajetom i posipite semenkama.
Pecite u rerni zagrejanoj na 180 stepeni dok fino ne porumene odozgo.

Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Štrudlice sa pekmezom

Veoma nežne, prhke štrudlice sa domaćim pekmezom, koje su idealne za posluženje uz čaj ili kafu, bile su na meniju pre par dana kod mene, pa vam ih danas toplo preporučujem!

Predlog menija za posnu slavu

Ovo je samo jedan predlog kako da pripremite neke specijalitete za posnu slavu. Već sam objavila par postova sa predlozima za predjelo, pite i kolače, a ovde ću vam predstaviti ono što sam ja pripremila za svoju slavu

Zalivena pita sa višnjama

Pitu sa višnjama uglavnom svi vole. Ja lično najviše volim kad je prokisela, bez šećera, takva mi najviše prija. Ukusi su različiti pa sam tako i ja odlučila da udovoljim muškom delu porodice koji  ipak voli kad je slatkiš sladak, i zato sam im pripremila ovu bogatu varijantu pite sa višnjama, zalivenu šerbetom , sočnu i slatku.