Пређи на главни садржај

Posna sukana vijača sa prazilukom


Priznajem, ja sam bila od onih domaćica koje Dana opisuje u uvodu svog posta, a koje su imale neopravdani strah od razvlačenja kora. Nije da nisam pokušavala, i nije da to nije bilo uspešno, ali sam sve nekako birala lakši put pri pripremanju pite i kupovala gotove kore. Ali domaće je domaće, još svojom rukom napravljeno, ma nekako je posebno slatko, iako je u pitanju slana pita ;)
Ovaj put sam pripremila posnu vijaču sa prazilukom, ali uskoro me evo opet sa pravom domaćom pitom sa sirom, kao što je u originalnom receptu. 
Dano, hvala na receptu i na ohrabrenju.



Potrebno je:
(original recepta za kore)
500 gr brašna
1 kašičica soli
300 ml mlake vode
 fil
2 veća struka praziluka

100 g ljuspica soje
malo ulja
so, biber premazivanje testa
100 ml ulja




Priprema:
Od brašna, soli i vode umesite testo i dobro ga izradite. Podelite testo na 16 loptica.  Svaku lopticu razvucite oklagijom u krug prečnika oko 10 cm. Jedan krug premažite uljem i preklopite drugim krugom, pa tako uradite i sa preostalim razvučenim testom. Gornji krug testa ne premazujte uljem. Na ovaj način ste dobili 8 delova testa. Ostavite ih da odstoje 10-ak minuta dok vi pripremite fil.
Na malo ulja propržite iseckan praziluk, posolite i pobiberite pa dodajte ljuspice soje prethodno potopljene u vodi. Sve dobro izmešajte. 




Uzmite prvi deo testa i tanko ga razvucite oklagijom na veličinu prečnika od 25 cm otprilike. Posipajte brašno u toku razvlačenja da se oklagija ne bi lepila. Premažite testo uljem i rasporedite fil. Uvijte testo u rolnu pa je uvrnite kao uže i smotajte u krug. Tako uradite i sa preostalih sedam delova testa (vidi sliku gore).



Stavite pužiće u pleh obložen pek papirom, poprskajte sa malo ulja i pecite dok ne porumeni.
Poslužite toplo uz jogurt, kiselo mleko ili neki vama omiljeni mlečni napitak.




Коментари

  1. Jako lepo izgleda pita i ja sam od onih koji neznaju da razvlače kore jednom probala (na početku kuvarske karijere) i nije mi uspelo pa od tad nisam ponovo ni probala.Sad si me zaintrigirala dopada mi se ova pita.

    ОдговориИзбриши
  2. Predivno izgleda, na fotkama se vidi koliko je testo fino i tanko... sve pohvale!:)))

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala vam! Nije teško, slušajte sad mene kako pričam kao iskusna u tome hehehe ;)

    ОдговориИзбриши
  4. Suzana, prelepo izgleda,oduševljena sam, super odradjeno a tvoje slike su fenomenalne. Bravo!

    ОдговориИзбриши
  5. Na koliko stepeni pečete pitice?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jovana,ja uglavnom zagrejem rernu na 250,stavim pleh i smanjim na 200,ali ti ipak bolje od mene poznajes svoju rernu, samo pazi da ih ne presusis previse.

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Predlog menija za posnu slavu

Ovo je samo jedan predlog kako da pripremite neke specijalitete za posnu slavu. Već sam objavila par postova sa predlozima za predjelo, pite i kolače, a ovde ću vam predstaviti ono što sam ja pripremila za svoju slavu

Posni sitni kolači

Nedavno sam objavila post sa sitnim kolačima i većina od njih je bila posna, a sada evo još nekoliko recepata za sitne posne kolače. Svi su izuzetno ukusni, napravljeni od posnih sastojaka, ali ih veoma lako možete preobratiti u masnu varijantu i napraviti za neko popodnevno druženje uz kaficu.

Zalivena pita sa višnjama

Pitu sa višnjama uglavnom svi vole. Ja lično najviše volim kad je prokisela, bez šećera, takva mi najviše prija. Ukusi su različiti pa sam tako i ja odlučila da udovoljim muškom delu porodice koji  ipak voli kad je slatkiš sladak, i zato sam im pripremila ovu bogatu varijantu pite sa višnjama, zalivenu šerbetom , sočnu i slatku.