Пређи на главни садржај

Ćufte u paradajz sosu



Kod nas su se ćufte uvek spremale na klasičan način, pržene pa tiho krčkane u paradajz sosu, bez ikakvih priloga. Bitno je bilo da ima puno sosa, jer svi smo voleli da mackamo hleb u taj divni, crveni sos. Kasnije sam ja, kao prilog, dodala krompir-pire, i stvarno smatram da je tako obrok potpun, uz sezonsku salatu. 
Za sos koristim domaći sok od paradajza, ili tzv. paradajz iz flaše, mleven pa kuvan ili samo tako svež ostavljen u flašama za zimu. Ukoliko nemate domaći, poslužiće i kupovni u tu svrhu.




Istog dana kada sam ja spremala ove ćufte i na papiriću uredno beležila sastojke ne bi li kasnije objavila ovaj post, jer uvek sve radim odokativno, Nale je objavila post Ćufte u sosu, pa svakako pogledajte i njen recept, drugačiji je, sa aromatičnim začinima i zove na isprobavanje.
Potrebno je:
za ćufte
400 g junećeg mlevenog mesa
1 mala glavica crnog luka
2 čena belog luka
1 parče hleba-samo sredina
1 kašičica vegete
soli po ukusu
2 kašičice aleve paprike
1 jaje
malo seckanog peršuna
malo bibera
ulje za prženje
za sos:
300 ml soka od paradajza
400 ml vode
2 kašike brašna
2 kašičice aleve paprike
1 kašičica soli (ili po ukusu)
seckani peršun
Priprema:
U posudi pomešajte sve sastojke za ćufte. Crni i beli luk iseckajte vrlo sitno, sredinu od hleba natopite sa malo vode pa istiskajte medju dlanovima i razmrvite prstima, jaje lagano umutite viljuškom i sve zajedno sjedinite u homogenu masu. Pokrite prianjajućom folijom i ostavite u frižideru da odstoji neko vreme, najmanje pola sata. Nakon tog vremena, izvadite posudu iz frižidera i pobrašnjenim rukama pravite male ćufte, mada možete i malo veće, kako volite. Meni je od ove količine izašlo 17 komada.


Ćufte možete pržiti u tiganju, pa ih izvaditi na tanjir i onda spuštati u sos koji ste napravili u drugoj, dubljoj šerpi. Ja sam to malo pojednostavila pa ako vam se svidja ovaj način vi uradite kao ja, ovako: odmah uzmite dublju šerpu u kojoj ćete krčkati ćufte u sosu i sipajte ulje za prženje, da oblije dno pa još malo (tako me učila mama ;)).  Ćufte pržite u zagrejanom ulju, okrenite i ispržite sa obe strane. Da ne biste vadili ćufte iz šerpe, samo ih gurnite uz kraj, jednu preko druge, oslobodite otprilike polovinu dna šerpe gde ćete napraviti zapršku. Stavite brašno i kratkim potezima mešajte, propržite ga malo pa dodajte alevu papriku, promešajte zajedno i nalite paradajz iz flaše. Sad je trenutak da počnete lagano da povlačite ćuftice u zapršku i da sve zajedno promešate uz dolivanje vode malo po malo. Posolite sos po ukusu, poklopite i ostavite na tihoj vatri da se krčka. Po potrebi dolijte još malo vode, u zavisnosti od toga hoćete li redji ili gusti sos. Na kraju dodajte seckan peršun.
Uz ćufte poslužite krompir pire i salatu po izboru.





Коментари

  1. Ja sam mislila (zapravo sam uvijek tako i pravila) da u ćufte ide i riža. Kako ih moja mama nije nikad pravila, ja sam taj recept bila iskopala u nekakvoj kuharici jedanput davno. I stvarno mi najbolje pašu uz pire krumpir.
    Sad pravim polpette po talijanski, i dosta su sličnije tvojem receptu, ali na primjer umjesto zaprške kad oblikujem ćuftice uvaljam ih u brašno i popržim, poslije to brašno s njih pomaže da se umak zgusne.

    ОдговориИзбриши
  2. Mi oduvek ovako pravimo, mada ja volim da isprobam i malo drugačije načine, ali ne mogu zbog mojih muških zanovetala!

    ОдговориИзбриши
  3. Rucak za 5+++... moji vole kad se crni luk prethodno malo izdinsta, pa onda cuftice budu nekako fino slatkaste... volim sunce na tvojim fotkicama, vec sam ogladnila samo od gledanja.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lana, znam da može luk da se izdinsta za sos, ali ja tako ne volim jer mi sos poprimi drugačiji ukus, baš na luk povuče neki slatkasto-ljutkasti šmek, a to baš ne volim. Ovako mi je lepše. Ali nisam probala da u ćuftice stavim dinstani luk, to je već zanimljivo. Hvala ti puno, pozzz

      Избриши
  4. Uuuh, P R A V E!!! Baš su divne, onako po mom ukusu:))) Fotkice su ti prelepe.

    ОдговориИзбриши
  5. Ćufte su bile moje omiljeno jelo dok sam bila u Srbiji, ovde ih tako retko pravim, a pravim ih vlrlo slično tebi, samo što ih i ja, kao Lana, uvalja u brašno prvo,pre nego što ih ispržim. Ovo lonče me oduševljava,podseća me na detinjstvo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, i ove su lagano omotane brašnom jer se pobrašnjenim rukama formiraju. Lonče sam dobila od naše Vece i obožavam ga!

      Избриши
  6. Veceras ih pravim po tvom receptu. I meni je naravno lepo lonce, ali primetih i cinijicu na strafte. Imam istu :) Jel to bese Neckerman?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da si izabrala ovaj recept, samo se nadam da ćeš biti zadovoljna:) Jeste, Neckerman, bila je tu i šoljica i tanjirić, naravno, njih sam polupala ;)

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Štrudlice sa pekmezom

Veoma nežne, prhke štrudlice sa domaćim pekmezom, koje su idealne za posluženje uz čaj ili kafu, bile su na meniju pre par dana kod mene, pa vam ih danas toplo preporučujem!

Predlog menija za posnu slavu

Ovo je samo jedan predlog kako da pripremite neke specijalitete za posnu slavu. Već sam objavila par postova sa predlozima za predjelo, pite i kolače, a ovde ću vam predstaviti ono što sam ja pripremila za svoju slavu

Kolači sa rozen koricama

Predstaviću vam dva odlična recepta za kolače sa rozen koricama. Pored toga što se relativno jednostavno i brzo pripremaju, veoma su izdašni, za velike proslave i slave su idealni. Prvi je veoma interesantan, šaren, sa bogatom aromom lešnika i keksa, dok je drugi čokoladni,  laganiji i kremastiji. Ne bih mogla da se odlučim koji je lepši;)