Translate

уторак, 25. фебруар 2014.

Mlečni hleb



Ovo je sasvim običan, domaći hleb, po sastojcima veoma sličan mlečnim pekarskim kiflama, ovaj put u drugačijem obliku, sa finom, savršeno mekanom koricom. Ako volite da
recimo, u nedeljno jutro, zamirišete kuću najlepšim mogućim mirisom, mirisom hleba, onda isprobajte i ovaj recept, nećete se pokajati. Veoma je jednostavan za pripremu, a za to malo vremena koje uložite u njegovu izradu, nagradiće vas višestruko.



Potrebno je: 
500 ml mleka 
20 g svežeg kvasca 
oko 1 kg brašna 
120 ml ulja 
1 kašičica šećera 
1,5 kašičica soli 
1 kašika sirćeta  



Priprema: 
U toplom mleku razmutite kvasac, dodajte šećer i ostale sastojke i uz dodatak brašna zamesite mekano testo koje se ne lepi za ruke. Brašno dodajte po malo i mesite, možda vam ne bude trebalo toliko brašna, videćete kad prestane da se lepi za ruke onda je gotovo. Testo treba da je prozračno, mekano i glatko, poželjno je da ima i mehuriće, a njih ćete dobiti ako testo lupate kašikom dok dodajete brašno, da udje malo vazduha u testo. 
Pokrite testo krpom i ostavite da nadodje. Nadošlo testo podelite na dve lopte, lagano ih premesite i razvucite pa urolajte oblikujući hleb. Zasecite ga nožem na par mesta odozgo i ostavite hleb još malo da se nadigne u plehu dok se zagreje rerna, a onda ga ispecite do rumene boje. Ja sam pekla na 250 st. dok nije porumeneo, nekih 10 min, a zatim na 180 st. još 20 min.
Pečen hleb umotajte u krpu ili stolnjak i stavite u plastičnu kesu pa je zavežite, hleb će vam tako divno omekšati.

19 коментара:

  1. Oooooo čitaš mi misli !!!
    To se traži !!! Već danima pričam kako mi se jede hleb koji mi je davno mesila moja baka, a ja ga zvala "onaj sa mlekom". Naravno,...mladost - ludost....mnoge stvari sam uzimala zdravo za gotovo, a i ja sam bila suviše mlada kada nas je baka napustila. Nikad nisam zapisala taj recept, a koga god sam pitala rekao mi je da umesto vode stavim mleko i to je to. Jeste - cvrc !!! Nikad ne ispadne takav kakvog se sećam. Hvala ti Suzo na ovome do neba, jer dovoljno je da sve ovo pogledam i da mi bude kristalno jasno da je to-to što tražim. Rekoh ja - ništa nije slučajno ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Barbara, pa uvek me oduševiš svojim oduševljenjem ;) Samo se nadam da će ovaj hleb opravdati tvoja očekivanja i da je to zaista to! Obavezno mi javi, i ako nije to-to, da ga napravimo da bude;) Hvala ti draga puno!

      Избриши
  2. Suzice, divan je!!! Tako lepo i mekano izgleda...

    ОдговориИзбриши
  3. odličan hleb,vidi se da je baš mek.a i slikice presjeka su vrhunske ! pozzz Suzi !
    idem OPET da dokazujem da nisam robot :-))))))

    ОдговориИзбриши
  4. Propast živa od hleba :-) Ja udarih po integralnim a duša mi ište baš ovakav i to sa puterom, džemom i kakaoma :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uh, prvo sam se štrecnula na ovo "propast živa!" ;) Rekoh, šta je sad, nešto ne valja;) Ma udari ti ponekad i ove bele, ne može baš toliko da škodi;)

      Избриши
  5. Fantastično! Konačno ću ovih dana da kupim kalup za hleb, ne znam šta sam čekala, a onda nema više kupovanja hleba :-). Ovaj ide brzo na naš sto :-).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tajana, hvala ti! Možeš i u plehu da ga pečeš, lepo raste u visinu, ali je svakako bolje u kalupu, lep oblik dobije;)

      Избриши
  6. A joj. :) Izgleda savršeno mekano i onako baš savršeno za puter i pekmez izjutra! :) Baš imam u planu da isprobam neku poslasticu sa tim mliječnim hljebom, tako da ću se poslužiti tvojim receptom! Hvala! :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Biće mi drago da isprobaš ovaj recept, a kombinacije su brojne sa njim, pa izvoli ;)Hvala ti puno!

      Избриши
  7. Očigledno da si ti nekada bila pekarica jer testa ti baš idu od ruke. Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U prethodnom životu sam izgleda živela u džaku brašna hehehe ;) Hvala ti Zorice <3

      Избриши
  8. Korica izgleda odlično, baš bi jedan komad sada!

    ОдговориИзбриши