Mlečni hleb



Ovo je sasvim običan, domaći hleb, po sastojcima veoma sličan mlečnim pekarskim kiflama, ovaj put u drugačijem obliku, sa finom, savršeno mekanom koricom. Ako volite da
recimo, u nedeljno jutro, zamirišete kuću najlepšim mogućim mirisom, mirisom hleba, onda isprobajte i ovaj recept, nećete se pokajati. Veoma je jednostavan za pripremu, a za to malo vremena koje uložite u njegovu izradu, nagradiće vas višestruko.



Potrebno je: 
500 ml mleka 
20 g svežeg kvasca 
oko 1 kg brašna 
120 ml ulja 
1 kašičica šećera 
1,5 kašičica soli 
1 kašika sirćeta  



Priprema: 
U toplom mleku razmutite kvasac, dodajte šećer i ostale sastojke i uz dodatak brašna zamesite mekano testo koje se ne lepi za ruke. Brašno dodajte po malo i mesite, možda vam ne bude trebalo toliko brašna, videćete kad prestane da se lepi za ruke onda je gotovo. Testo treba da je prozračno, mekano i glatko, poželjno je da ima i mehuriće, a njih ćete dobiti ako testo lupate kašikom dok dodajete brašno, da udje malo vazduha u testo. 
Pokrite testo krpom i ostavite da nadodje. Nadošlo testo podelite na dve lopte, lagano ih premesite i razvucite pa urolajte oblikujući hleb. Zasecite ga nožem na par mesta odozgo i ostavite hleb još malo da se nadigne u plehu dok se zagreje rerna, a onda ga ispecite do rumene boje. Ja sam pekla na 250 st. dok nije porumeneo, nekih 10 min, a zatim na 180 st. još 20 min.
Pečen hleb umotajte u krpu ili stolnjak i stavite u plastičnu kesu pa je zavežite, hleb će vam tako divno omekšati.

Коментари

  1. Oooooo čitaš mi misli !!!
    To se traži !!! Već danima pričam kako mi se jede hleb koji mi je davno mesila moja baka, a ja ga zvala "onaj sa mlekom". Naravno,...mladost - ludost....mnoge stvari sam uzimala zdravo za gotovo, a i ja sam bila suviše mlada kada nas je baka napustila. Nikad nisam zapisala taj recept, a koga god sam pitala rekao mi je da umesto vode stavim mleko i to je to. Jeste - cvrc !!! Nikad ne ispadne takav kakvog se sećam. Hvala ti Suzo na ovome do neba, jer dovoljno je da sve ovo pogledam i da mi bude kristalno jasno da je to-to što tražim. Rekoh ja - ništa nije slučajno ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Barbara, pa uvek me oduševiš svojim oduševljenjem ;) Samo se nadam da će ovaj hleb opravdati tvoja očekivanja i da je to zaista to! Obavezno mi javi, i ako nije to-to, da ga napravimo da bude;) Hvala ti draga puno!

      Избриши
  2. Suzice, divan je!!! Tako lepo i mekano izgleda...

    ОдговориИзбриши
  3. odličan hleb,vidi se da je baš mek.a i slikice presjeka su vrhunske ! pozzz Suzi !
    idem OPET da dokazujem da nisam robot :-))))))

    ОдговориИзбриши
  4. Propast živa od hleba :-) Ja udarih po integralnim a duša mi ište baš ovakav i to sa puterom, džemom i kakaoma :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uh, prvo sam se štrecnula na ovo "propast živa!" ;) Rekoh, šta je sad, nešto ne valja;) Ma udari ti ponekad i ove bele, ne može baš toliko da škodi;)

      Избриши
  5. Fantastično! Konačno ću ovih dana da kupim kalup za hleb, ne znam šta sam čekala, a onda nema više kupovanja hleba :-). Ovaj ide brzo na naš sto :-).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tajana, hvala ti! Možeš i u plehu da ga pečeš, lepo raste u visinu, ali je svakako bolje u kalupu, lep oblik dobije;)

      Избриши
  6. A joj. :) Izgleda savršeno mekano i onako baš savršeno za puter i pekmez izjutra! :) Baš imam u planu da isprobam neku poslasticu sa tim mliječnim hljebom, tako da ću se poslužiti tvojim receptom! Hvala! :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Biće mi drago da isprobaš ovaj recept, a kombinacije su brojne sa njim, pa izvoli ;)Hvala ti puno!

      Избриши
  7. Očigledno da si ti nekada bila pekarica jer testa ti baš idu od ruke. Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  8. Korica izgleda odlično, baš bi jedan komad sada!

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови