субота, 01. фебруар 2014.

Slatke šarene kiflice-kuVarijacije



U okviru igrice KuVarijacije ovog meseca izglasan je recept za Slatke šarene kiflice sa bloga Ljubav na prvi zalogaj.  Ovo je moja ulaznica za igru.
Samo ću kratke crtice o ovim kiflicama ;)
-testo je prelepo za rad, lako se razvlači, masno je taman koliko treba da ne bi pucalo
-nisam ostavljala testo da nadolazi, u receptu nije naglašeno da li se testo diže pre razvijanja ili nakon motanja kiflica pa sam ja procenila da bi mogle u plehu malo da narastu pre pečenja i tako sam i uradila.
-radila sam pola mere pa sam u testo stavila 2 jaja i nakon podele na dva dela, nije mi otišla odmerena količina brašna, nešto malo manje od 250 g po jednom delu sam utrošila
-i na kraju, pečeno testo nije puno slatko, što mi baš odgovara jer kiflice mogu da se jedu i bez zalivanja sirupom, dok su zalivene stvarno fantastične, slatke, mekane i sočne. Lepe su i posute sa malo kokosa odozgo.
-sve pohvale i preporuke od mene, a i od par ljudi koji su ih  probali i oduševili se koliko su dekorativne i ukusne.


Potrebno je:
testo
1 kg brašna
250 ml mleka
250 ml ulja
20 g kvasca
2 kašike šećera
3 jaja
4 kašike kakaoa
sirup
500 g šećera
2 kesice vanil šećera
500 ml vode
posip
kokosovo brašno, po želji

Priprema:
Prvo skuvajte sirup. Pustite da vrije oko 5 min, pa ga ostavite da se ohladi.
U toplom mleku razmutite šećer i kvasac i ostavite da nadodje. Za to vreme umutite mikserom jaja, postepeno dodajte ulje i na kraju nadošli kvasac. Smesu od jaja podelite u dve posude. U jednu posudu dodajte postepeno 500 g brašna i umesite mekano testo. U drugu posudu dodajte brašno i kakao i umesite takodje mekano testo.




Svaki deo testa podelite na 4 lopte. Razvucite posebno jednu tamnu i jednu svetlu loptu. Svetli deo stavite preko tamnog i još malo razvucite oklagijom kako bi se testa spojila. Isecite 12 trouglova i umotajte kiflice. Tako uradite i sa preostalim loptama od testa.


Kiflice poredjajte u margarinom podmazan i brašnom posut pleh, ili jednostavno na papir, i ostavite da nadodju oko 30-45 minuta. Uključite rernu da se greje na 180 st i ispecite kiflice nekih 15 min, otprilike. 
Pečene kiflice, još uvek vruće, provucite kroz sirup i redjajte u pleh pa ih zalijte preostalim sirupom i ostavite da upiju svu tečnost. Po želji ih možete odozgo posuti kokosom.

9 коментара:

  1. Suzi zaista prelepo izgledaju, sad mi krivošto nisam učestvovala!

    ОдговориИзбриши
  2. Baš su ti lepe! Slične sam davno jela, al me nije vuklo da ih pravim ;) Posle ovih tvojih možda se predomislim...

    ОдговориИзбриши
  3. Slicice su ti prelepe.
    Kiflice sam prabala davno, i meni su lepe na oko, ukus me je ostavio ravnodusnom.
    Tvoje su tako lepo napravljene da sam pozelela da ih opet probam :)

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala svima! Menii su se kiflice jako dopale, mada vidim da ne delimo svi isto mišljenje, ali o ukusima ne treba raspravljati.

    ОдговориИзбриши
  5. Zbilja lijepo izgledaju, i slike su ti prekrasne, točno da ih poželiš odmah ići napraviti

    ОдговориИзбриши
  6. Kod tebe prelijepe male kiflice i vidim da si guštala u izradi.

    ОдговориИзбриши
  7. Testo je ispalo pretvrdo, staviti manje brasna.

    ОдговориИзбриши