Lisnata suncokret pogača (masna i posna varijanta)


Ovo je bila naša uskršnja pogača. U obliku suncokreta, mekana i mirisna, krasila je naš praznični sto. 
Pravila sam je po svekrvinom receptu za posnu pogaču koju uvek pravi za našu posnu slavu, s tim što sam deo vode zamenila mlekom i dodala jedno jaje, pa vam zato prenosim obe varijante, masnu i posnu. Od ovog testa sam napravila i jedan hleb, koji sam uvila kao kiflicu sa rasečenim krajevima i ispekla ga u kalupu za hleb, i tačno ne pamtim kada sam lepši jela! A vi probajte varijantu koja se vama najviše sviđa ;)



Potrebno je:
(masna varijanta)
100 ml tople vode
150 ml toplog mleka
20 g kvasca
oko 500 g brašna
6 kašika ulja
1 kašika šećera
1 kašičica soli
1 jaje
premaz
50 g margarina
završni premaz
žumanac i malo mleka
susam


(posna varijanta)
250 ml tople vode
20 g kvasca
oko 500 g brašna
6 kašike ulja
1 kašika šećera
1 kašičica soli
premaz
50 g margarina
susam



Priprema:
I za masnu, i za posnu varijantu ove pogače, potrebno je da od navedenih sastojaka umesite mekano i glatko testo koje se ne lepi za ruke, oblikujete loptu od testa i ostavite pokriveno da udvostruči volumen.
Nadošlo testo podelite na 4 loptice. Razvucite prvu lopticu i premažite je omekšalim margarinom. Isto uradite i sa drugom i trećom lopticom, a četvrtu lopticu samo razvucite oklagijom i ne premazujte margarinom. Razvijene krugove od testa poređajte jedan preko drugog, poklopite nepremazanim krugom i malo podvucite krajeve kako ne bi curio margarin prilikom razviijanja testa.
Razvucite testo u veliki krug i opsecite spoljni deo skroz  okolo, praveći  pun krug. Zatim presecite krug na 4 dela, zajedno sa tim spoljnim krugom, kako biste dobili 4 trakice, a unutrašnji deo isecite na još 4 dela, praveći ukupno 8 trouglova. Pratite postupak rada na slikama i ne možete da pogrešite, veoma je jednostavno. 



Svaku od tih 4 trakica uvijte u rolnicu, a svih 8 trouglova umotajte kao kiflicu i isecite po sredini na dva dela. Rolnice poređajte na sredini kalupa za pečenje, prethodno obloženog papirom. Polovine kiflica poređajte okolo tako da vam presečeni deo kiflice bude na spoljnoj strani kalupa. Ostavite testo da odmara 15-ak minuta, dok vi zagrejete rernu na 180 stepeni. Premažite pogaču odozgo žumancetom umućenim sa malo mleka, posipite malo susama po sredini pogače i ispecite je dok lepo ne porumeni odozgo, oko 25-30 minuta otprilike.
Za posnu varijantu, postupak je isti, jedino što odozgo pogaču ne premazujete žumancetom već sa malo otopljenog margarina.




Коментари

  1. Pogača je prelepa, ali i jaja su fenomenalno ukrašena! Svaka čast! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Miki! Potrudila sam se i zadovoljna sam kako su mi ispala, mada nisam našla salvete koje sam planirala, ali nema veze, ipak su lepa;)

      Избриши
  2. Danas sam mislila da konacno posle dugog vremena pravim lisnate kifle, dala si mi bolju ideju, divno izgleda:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mogu od ovog testa i kifle da se prave, i hleb je prelep, ali pogača je ipak pogača, probaj ;)

      Избриши
  3. Prekrasno izgleda!
    e da na novoj sam adresi
    http://www.thursdaycooking.com.hr/
    Pozdrav
    Petra

    ОдговориИзбриши
  4. Fenomenalno deluje i u posnoj i u masnoj varijanti:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Masna je svečanija i lepša, ali je posna takođe odlična, mekana i lisnata. Hvala ti!

      Избриши
  5. Raskosna i prelepa u obe varijante, stvarno si majstorica za fina testa.:)))

    ОдговориИзбриши
  6. Joj sto je lepa. Divna i pogaca i jaja. Sigurno vam je bio lep Uskrs uz tvoje delicije :)

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман7. мај 2016. 02:48

    Ovo si baš divno napravila. Ukras na svakom stolu i naravno uđivabje dok se jede

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови