Ljuti pužići i pikantne ružice





Pužiće često pravim, od raznog testa, filujem ih obično ljutenicom, sirom i slično, ponekad napravim pola kiflica, a pola neki drugi oblik.
Tako sam i sada uradila, od druge polovine testa oblikovala sam ružice na način koji sam odavno spazila na netu i jako mi se dopao. Za testo sam izabrala mamin recept za pekarske kifle, i tu nisam pogrešila, izuzetno je lepo..... 

Sastojci za testo:

 

 250 ml toplog mleka
 1 kocka svežeg kvasca
 1 kašičica šećera
 250 ml tople vode
 1 kašičica soli
 150 ml ulja
 1 kašika sirćeta
 1 kg brašna


Priprema testa:

 

U toplom mleku rastvorite kvasac i šećer, polako dodajte toplu vodu, so, ulje, sirće i uz postepeni dodatak brašna zamesite mekano testo. Pokrijte krpom i ostavite 1h da nadodje. Nadošlo testo podelite na dva dela, oblikujte lagano lopte i ostavite još 15-ak min da odmaraju. Za to vreme pripremite fil.

fil za pužiće

malo kobasice
3 kašike ljutenice 
 

fil za ružice

1/4 velike pikantne kobasice (malo ljutkaste)
1 jaje
1 kocka feta sira

 

Za pužiće iseckajte malo kobasice, ja sam uzela gurmansku, ona je malo ljutkasta, pa je uz ljutenicu baš lepo legla. Odložite sa strane. 
Za ružice umutite jaje sa kockom fete, pa dodajte naseckanu kobasicu, promešajte i to ostavite sa strane. 
Prvo napravite pužiće. Razvijte koru u pravougaonik i premažite je ljutenicom i pospite odozgo seckanu kobasicu.Možete i malo više nego što sam ja, ali ne preterujte da ne bi ispadalo kad sečete. Rolat isecite na komade debljine oko 2 cm. Naredjajte na papir u pleh sa razmakom izmedju jer će dobro da nadodju. Oblikujte ih malo rukom da budu okrugli. Ostavite pužiće da nadolaze dok vi napravite ružice.






















Za ružice, presecite onu loptu od testa na 4 dela, pa svaki deo oblikujte u male rolnice da bi ih lakše presekli na približno jednake delove. Znači, svaku rolnicu presecite na 4 dela da dobijete ukupno 16 malih loptica. Svaku lopticu lupnite malo dlanom odozgo i oklagijom je razvucite u krug prečnika oko 15 cm, pa napravite 4 reza oko 3-4 cm u dubinu. 

  
Stavite po kašičicu fila na sredinu i preklopite jednim krakom, ali ne skroz odozgo, fil treba da se vidi, malo pritisnite sa strane pa isto tako uradite i sa suprotnim krakom, razvucite mu malo krajeve okolo, a onda isto tako uradite i sa trećim  i četvrtim krakom i podvucite malo ispod da se ne bi razlistalo prilikom pečenja.
 
Gotove ružice stavljajte na pleh, takodje sa razmakom i ostavite da još malo nadodju.
Za to vreme su pužići već nadošli, premažite ih žumancetom umućenim sa kašikom mleka, (ostavite malo i za ružice) i stavite u zagrejanu rernu na 180 st. da se peku oko 15 minuta.
Ružice takodje premažite i ispecite na istoj temperaturi dok lepo ne porumene, 15 min je sasvim dovoljno.






Коментари

  1. Tako divno izgledaju, zanimljivo kako su smotane. Prelijepo :)

    ОдговориИзбриши
  2. A što je najbitnije, bar meni, ostale su mekane i posle pečenja. Hvala ti Gordana!

    ОдговориИзбриши
  3. Oduševio me oblik i izrada ružica, neobično a jednostavno, moje ću da obradujem sad za prolećna okupljanja :)A i ovaj pikantni fil sa tvojom ljutenicom je primamljiv.

    ОдговориИзбриши
  4. Šteta samo što mi se ljutenica-štek ispraznio, šta ću sad? :D Ima malo posla oko njih, ali su stvarno jako dekorativne, probaj ;)

    ОдговориИзбриши
  5. Možda je ostalo malo ljutenice u tatinom šteku ;)) Preslatki su ti i pužići i ružice :)

    ОдговориИзбриши
  6. Što je najveći maler, nije! Ove godine krećemo u akciju zajedno, ponovo, ali malo veću akciju ;)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови