Sunce pogača




Kao i većinu recepata koje imam u svojoj prvoj svesci, i ovaj sam prepisala iz maminog rokovnika davno, dok sam još bila mlada domaćica, tek udata i željna dobrih, proverenih recepata i dokazivanja pred novom familijom. Mamini recepti me nikad nisu izneverili, mada su veoma škrto napisani, bez nekog posebnog objašnjenja postupka rada, ali kada je recept dobar, sve nekako ide samo od sebe.
Ovo je malo doradjena verzija recepta, zadnji put kad sam je pravila uvela sam neke izmene i mislim da je tako lepša.
Pa da krenemo...


Sastojci: 

 

250 ml mlakog mleka
250 ml mlake vode  
1 kocka kvasca
12 kašika ulja  
1 kašika soli  
2 kašike šećera  
1-2 žumanca
oko 1 kg brašna 
+ još malo ulja za premazivanje kora

Za premazivanje pogače:

 

1 žumanac
1 kašika mleka
susam

Priprema:

 

Kvasac možete aktivirati u mlakom mleku, ali i  ne morate, ja obično odmah zamesim testo. 
Znači, u mlakom mleku rastvorite kvasac, dodajte šećer, mlaku vodu, pa zatim i ostale sastojke,, s tim što brašnoo dodajete postepeno, možda vam neće otići cela navedena količina brašna. Umesite srednje mekano testo koje se ne lepi za ruke. Ostavite pokriveno krpom da udvostruči masu.
Nadošlo testo prebacite na radnu površinu i presecite ga na 5-6 delova.
Jedan deo oblikujte u lopticu i ostavite sa strane, to će vam kasnije biti sredina pogače.
Ostale loptice razvucite na veličinu tepsije u kojoj ćete da pečete pogaču. Tepsiju obložite peki papirom. Stavite u tepsiju prvu razvučenu koru pa je premažite uljem, i tako uradite sa preostalim korama, redjajte ih jednu preko druge i premazujte ih uljem. Zadnja kora se ne premazuje..
Isecite tu naredjanu gomilu na 8 trouglova, pa kraj svakog trougla povucite naviše prema rubu tepsije,
Ja sam svaki krak posebno povlačila da bi mi bila lisnatija pogača.
Onu lopticu koju ste stavili sa strane, stavite u sredinu tepsije. 
Ostavite pogaču da još malo nadodje pa je pre pečenja premažite umućenim žumancetom sa kašikom mleka. Sredinu obilno pospite susamom.


Zagrejte rernu na 250 st. pa stavite pogaču i pecite je nekih 10-15 min najviše, dok se lepo ne zarumeni, a onda smanjite temperaturu na 180 i dopecite je još 15-20 minuta.
Pečenu pogaču uvijte u neki stolnjak da se malo opusti, a onda navalite, prelepa je zaista, videćete.....

Коментари

Постави коментар

Популарни постови