Kubeti i pofezne (recepti sa starim hlebom)

Ovomesečna tema koju je zadala domaćica Nevena u okviru igrice Ajme, koliko nas je bila je hleb. Moja velika želja da učestvujem po prvi put, i velika muka jer moji ukućani ne vole ništa od starog hleba (ako izuzmem to što muž voli prženice tj. pofezne), pa tako nisam mogla da pripremim nešto malo bogatije i bolje, doveli su do toga da kao svoju ulaznicu priložim ova dva sasvim jednostavna recepta, tj. više ideje za pripremu brzog i ukusnog doručka i brze grickalice iz kućne radinosti.

Kubeti iz mikrotalasne


Odličan način da se iskoriste ostaci bajatog hleba. Za par minuta dobićete hrskave i ukusne grickalice koje odlično pašu uz pivo. Ukus možete prilagoditi sebi dodavanjem začina koje vi volite.
Originalni recept za kubete je odavde.

Sastojci:
stari hleb
začini po želji(vegeta, so, aleva paprika, biber, origano, bosiljak)


Priprema:
Količinu hleba koju želite iseckajte na sitne kockice, i sredinu i koricu, prebacite u dubok tanjir i stavite u mikrotalasnu. Uključite je na 750-800 W na pola minuta.
Nakon toga otvorite mikrotalasnu da izadje para, a preko kockica hleba posipite so ili vegetu i začine koje želite, promešajte kubeti i vratite u mikrotalasnu na još 1 minut. Ukoliko procenite da treba još da se peču, vratite ih još jednom na pola minuta ili čak 1 minut, kao što sam npr. ja uradila i ispali su super hrskavi.


 Kubete ostavite da se ohlade, a onda poslužite uz pivo, ili šta volite, ja sam ih grickala uz kiselu vodu ;)


Pofezne (prženice, pohovan hleb....)



Drugi recept  koji prilažem je svima dobro poznat. Od kako znam za sebe, mama je pohovala hleb za doručak, tako smo ga i zvali, medjutim, od kako je moj dragi gledao neki domaći film gde je neki glumac odvalio "pofezne" ;) , od tada ih tako zovemo iz milošte ;)
Neko dodaje mleko u jaja, ali ja ne, pohujem ga samo u jajima, i tako mi je najlepši!

 Sastojci:
3 jaja
4-5 kriški hleba
so
ulje za prženje


Priprema:
Jaja i so lagano umutite mikserom ili viljuškom u dubljem tanjiru. Ulje zagrejte u tiganju. Krišku po krišku umačite u jaja i stavljajte u tiganj da se prži. Okrenite drugu stranu pa i nju ispržite do lepe rumene boje.
Poslužite toplo za doručak uz jogurt.

Коментари

  1. Prženice su zakon! Nema šanse da postoji bolja stvar za bajat lebac ! :-) Mogla bih da pojedem ceo hleb tako, ali ih ne pravim :-( prokleta anoreksija :-X

    ОдговориИзбриши
  2. Svidja mi se ideja za kubete, volim sve sto fino hrska!:) A przenice su nam isto omiljeni nacin da se potrosi visak hleba, obicno ih samo na kratko potopim u mleko, pa onda idu u jaja, a kad se isprze malo sira odgore da se onako fino rastopi.:)) p.s. divne su ti sve fotkice!:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mi ih ipak najviše volimo samo u jajima, probala sam i sa malo mleka, ali mi je ovako lepše. A dodaci posle...može sir, kajmak, jogurt, ufff...
      Kubeti su i nas oduševili, super su hrskavi ;)
      Hvala ti na pohvalama, uvek imaš neku lepu reč! Pozz

      Избриши
  3. Nisam nikada pravila kubete ( prvi pur čujem za ovaj naziv ) na ovaj način a prženice na svaki mogući način jer ih obožavamo, slatke,slane,nema veze.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zorice, kod nas ima gotovih grickalica pod tim nazivom, sa raznim ukusima, a ovi su home made pa su još bolji, probaj ;)
      Kod nas prženice prolaze samo ovako, uz dodatke naravno ;)

      Избриши
  4. Super su ti kubetići!! :) Mene nekad mrzi da seckam hleb, pa cele kriške hleba tanko isečene pospem začinima i maslinovim uljem i tako ih prosušim ;) Posluži u kućnoj varijanti, ali ovako je mnogo dekorativnije, mislim, ne ide da gostima kao grickalice poslužim kriške suvog 'leba, ma bile one i sa začinima :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahaaa pa stvarno ne ide,, ajde bar da su naseckane pa i nekako da prodju ;)Ovo je taman za goste, poslužiš ih uz pivo i svi zadovoljni :D

      Избриши
  5. Da prijavim još jedan naziv za prženice, ovde kod mene se zovu "zlatne moče" ;)) Moj omiljeni doručak! Kao i mojih ukućana...S tim što hleb mora biti poseban, ustvari, dešavalo se da kupim hleb koji je sunđerast i onda popije dosta ulja čak i kada je stari, e, to ne volim...:(
    Prelepe slike, Suzi! :)

    ОдговориИзбриши
  6. Hvala Jeko!
    Da, u mnogome zavisi od hleba, mada moj dragi voli i onaj privatni, on stvarno upije malo više masnoće, ali čovek voli pa voli! Još jedan naziv, potrudiću se da ga zapamtim ;)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови