Пређи на главни садржај

Kubeti i pofezne (recepti sa starim hlebom)

Ovomesečna tema koju je zadala domaćica Nevena u okviru igrice Ajme, koliko nas je bila je hleb. Moja velika želja da učestvujem po prvi put, i velika muka jer moji ukućani ne vole ništa od starog hleba (ako izuzmem to što muž voli prženice tj. pofezne), pa tako nisam mogla da pripremim nešto malo bogatije i bolje, doveli su do toga da kao svoju ulaznicu priložim ova dva sasvim jednostavna recepta, tj. više ideje za pripremu brzog i ukusnog doručka i brze grickalice iz kućne radinosti.

Kubeti iz mikrotalasne


Odličan način da se iskoriste ostaci bajatog hleba. Za par minuta dobićete hrskave i ukusne grickalice koje odlično pašu uz pivo. Ukus možete prilagoditi sebi dodavanjem začina koje vi volite.
Originalni recept za kubete je odavde.

Sastojci:
stari hleb
začini po želji(vegeta, so, aleva paprika, biber, origano, bosiljak)


Priprema:
Količinu hleba koju želite iseckajte na sitne kockice, i sredinu i koricu, prebacite u dubok tanjir i stavite u mikrotalasnu. Uključite je na 750-800 W na pola minuta.
Nakon toga otvorite mikrotalasnu da izadje para, a preko kockica hleba posipite so ili vegetu i začine koje želite, promešajte kubeti i vratite u mikrotalasnu na još 1 minut. Ukoliko procenite da treba još da se peču, vratite ih još jednom na pola minuta ili čak 1 minut, kao što sam npr. ja uradila i ispali su super hrskavi.


 Kubete ostavite da se ohlade, a onda poslužite uz pivo, ili šta volite, ja sam ih grickala uz kiselu vodu ;)


Pofezne (prženice, pohovan hleb....)



Drugi recept  koji prilažem je svima dobro poznat. Od kako znam za sebe, mama je pohovala hleb za doručak, tako smo ga i zvali, medjutim, od kako je moj dragi gledao neki domaći film gde je neki glumac odvalio "pofezne" ;) , od tada ih tako zovemo iz milošte ;)
Neko dodaje mleko u jaja, ali ja ne, pohujem ga samo u jajima, i tako mi je najlepši!

 Sastojci:
3 jaja
4-5 kriški hleba
so
ulje za prženje


Priprema:
Jaja i so lagano umutite mikserom ili viljuškom u dubljem tanjiru. Ulje zagrejte u tiganju. Krišku po krišku umačite u jaja i stavljajte u tiganj da se prži. Okrenite drugu stranu pa i nju ispržite do lepe rumene boje.
Poslužite toplo za doručak uz jogurt.

Коментари

  1. Prženice su zakon! Nema šanse da postoji bolja stvar za bajat lebac ! :-) Mogla bih da pojedem ceo hleb tako, ali ih ne pravim :-( prokleta anoreksija :-X

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uh, Tajana, žao mi je zbog toga....vadi se odatle brzo!
      Hvlaa ti, pozz...

      Избриши
  2. Svidja mi se ideja za kubete, volim sve sto fino hrska!:) A przenice su nam isto omiljeni nacin da se potrosi visak hleba, obicno ih samo na kratko potopim u mleko, pa onda idu u jaja, a kad se isprze malo sira odgore da se onako fino rastopi.:)) p.s. divne su ti sve fotkice!:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mi ih ipak najviše volimo samo u jajima, probala sam i sa malo mleka, ali mi je ovako lepše. A dodaci posle...može sir, kajmak, jogurt, ufff...
      Kubeti su i nas oduševili, super su hrskavi ;)
      Hvala ti na pohvalama, uvek imaš neku lepu reč! Pozz

      Избриши
  3. Nisam nikada pravila kubete ( prvi pur čujem za ovaj naziv ) na ovaj način a prženice na svaki mogući način jer ih obožavamo, slatke,slane,nema veze.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zorice, kod nas ima gotovih grickalica pod tim nazivom, sa raznim ukusima, a ovi su home made pa su još bolji, probaj ;)
      Kod nas prženice prolaze samo ovako, uz dodatke naravno ;)

      Избриши
  4. Super su ti kubetići!! :) Mene nekad mrzi da seckam hleb, pa cele kriške hleba tanko isečene pospem začinima i maslinovim uljem i tako ih prosušim ;) Posluži u kućnoj varijanti, ali ovako je mnogo dekorativnije, mislim, ne ide da gostima kao grickalice poslužim kriške suvog 'leba, ma bile one i sa začinima :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahaaa pa stvarno ne ide,, ajde bar da su naseckane pa i nekako da prodju ;)Ovo je taman za goste, poslužiš ih uz pivo i svi zadovoljni :D

      Избриши
  5. Da prijavim još jedan naziv za prženice, ovde kod mene se zovu "zlatne moče" ;)) Moj omiljeni doručak! Kao i mojih ukućana...S tim što hleb mora biti poseban, ustvari, dešavalo se da kupim hleb koji je sunđerast i onda popije dosta ulja čak i kada je stari, e, to ne volim...:(
    Prelepe slike, Suzi! :)

    ОдговориИзбриши
  6. Hvala Jeko!
    Da, u mnogome zavisi od hleba, mada moj dragi voli i onaj privatni, on stvarno upije malo više masnoće, ali čovek voli pa voli! Još jedan naziv, potrudiću se da ga zapamtim ;)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Predlog menija za posnu slavu

Ovo je samo jedan predlog kako da pripremite neke specijalitete za posnu slavu. Već sam objavila par postova sa predlozima za predjelo, pite i kolače, a ovde ću vam predstaviti ono što sam ja pripremila za svoju slavu

Posni sitni kolači

Nedavno sam objavila post sa sitnim kolačima i većina od njih je bila posna, a sada evo još nekoliko recepata za sitne posne kolače. Svi su izuzetno ukusni, napravljeni od posnih sastojaka, ali ih veoma lako možete preobratiti u masnu varijantu i napraviti za neko popodnevno druženje uz kaficu.

Zalivena pita sa višnjama

Pitu sa višnjama uglavnom svi vole. Ja lično najviše volim kad je prokisela, bez šećera, takva mi najviše prija. Ukusi su različiti pa sam tako i ja odlučila da udovoljim muškom delu porodice koji  ipak voli kad je slatkiš sladak, i zato sam im pripremila ovu bogatu varijantu pite sa višnjama, zalivenu šerbetom , sočnu i slatku.