Пређи на главни садржај

Prhki keksići od belanaca



Ako volite da uz kafu ili čaj nešto gricnete, ovi keksići su onda idealni za to. Još ako je napolju hladno, vetrovito i provejava prvi sneg,  onda je ugodjaj potpun. Ušuškajte se nekim toplim ćebencetom, skuvajte čaj i uz neku dobru knjigu ili film, uživajte u ovim predivnim keksićima.
Naročito su zgodni jer za njihovu izradu možete iskoristiti belanca koja su vam preostala od pripreme nekih drugih poslastica. Količinu šećera sam smanjila na 70 g ali mislim da bi moglo i na 60 jer su baš fino slatki. Takodje, umesto gustina upotrebila sam prašak za puding od vanile i to im je dodatno pojačalo aromu i ukus. Od jednog belanceta dobije se pun pleh keksića, veoma su izdašni i naročito lepi kad odstoje dan-dva.



Potrebno je:
(original recepta)
1 belanac
70 g šećera
1 vanil šećer
125 g margarina
250 g brašna
15 g gustina (ili praška za puding od vanile)
1 kafena kašičica praška za pecivo
korica limuna ili narandže


Priprema:
Belanac umutite sa šećerom i vanil šećerom u glatku i sjajnu smesu. Dodajte rastopljeni i prohladjeni margarin u mutite dok ne dobijete smesu sličnu kremi. Dodajte brašno, gustin i prašak za pecivo, rendanu koricu limuna ili narandže i umesite testo. Oblikujte kuglu, uvijte u prozirnu foliju i ostavite u frižideru da odstoji sat vremena.


Od testa oblikujte kuglice veličine oraha i redjajte ih na papirom  obloženi pleh. Pravite male razmake izmedju jer će narasti u toku pečenja. Možete ih lagano pritisnuti dlanom da se malo spljošte, pri pečenju će se ionako malo spljoštiti pa ne preterujte.  Pecite ih u rerni zagrejanoj na 180 stepeni 15-20 minuta. Vruće keksiće uvaljajte u prah šećer.
I za kraj jedan kolaž...sinoć nam je pao prvi sneg i evo kako je izgledao pogled kroz prozor jutros. Tmurno, hladno i snežno novembarsko jutro, idealno za uživanje uz čaj i keksiće ;)



Коментари

  1. Skuvati čaj, sesti kraj toplog radijatora i uživati u ovim lepim keksićima :) Već vidim da ti baš to radiš :) Prelepi su, a slike posebno nežne :)

    ОдговориИзбриши
  2. Prava zimska idila uz pahuljaste keksice i topao caj/kafu.:))))

    ОдговориИзбриши
  3. Uvek se oduševim tvojim fotografijama, ali ovo je savršenstvo. Izgleda tako nežno, romantično i praznično.... Sjajan recept, koji se mora isprobati :)

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala devojke! Keksići su stvarno jako jednostavni, i baš zato odlični uz kaficu ;)
    Hvala na pohvalama Barbara <3

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Predlog menija za posnu slavu

Ovo je samo jedan predlog kako da pripremite neke specijalitete za posnu slavu. Već sam objavila par postova sa predlozima za predjelo, pite i kolače, a ovde ću vam predstaviti ono što sam ja pripremila za svoju slavu

Posni sitni kolači

Nedavno sam objavila post sa sitnim kolačima i većina od njih je bila posna, a sada evo još nekoliko recepata za sitne posne kolače. Svi su izuzetno ukusni, napravljeni od posnih sastojaka, ali ih veoma lako možete preobratiti u masnu varijantu i napraviti za neko popodnevno druženje uz kaficu.

Zalivena pita sa višnjama

Pitu sa višnjama uglavnom svi vole. Ja lično najviše volim kad je prokisela, bez šećera, takva mi najviše prija. Ukusi su različiti pa sam tako i ja odlučila da udovoljim muškom delu porodice koji  ipak voli kad je slatkiš sladak, i zato sam im pripremila ovu bogatu varijantu pite sa višnjama, zalivenu šerbetom , sočnu i slatku.