Sok-sirup od višanja




Berba višanja je u toku. Bilo da imate neko svoje drvo ili ih kupujete na pijaci, svejedno ih iskoristite na najbolji mogući način tako što ćete pripremiti domaći sok-sirup od višanja. 
Prvi put ove godine pravim sok od višanja pa sam naravno konsultovala majku i od nje dobila ovaj recept koji vam pišem u nastavku posta.

Recept je za količinu od 5 kg voća, ja sam imala 6 kg pa sam srazmerno podelila ostale sastojke. Dobila sam 3,5 l čistog voćnog soka, što naravno zavisi od kvaliteta i vrste višanja (moje su marele, one crne i sočne koje daju izuzetan ukus soku), dodala isto toliko kg šećera i kao rezultat dobila sam oko 7l sirupa. Kažem "oko" jer su mi flaše različite zapremine pa ih nisam baš sabirala tačno.
Uglavnom, priprema nije teška, usudite se i krenite u akciju :)




Potrebno je:
5 kg višanja
2,5 l vode
1 kesica limontusa
po potrebi 3-4 kg šećera




Priprema:
Višnje operite, nije potrebno da vadite koštice, samo ih očistite od peteljki. Stavite ih u dublji lonac ili veliku šerpu, nalijte vodom i dodajte kesicu limontusa pa sve dobro promešajte. Pokrijte čistom krpom i ostavite da odsoje 24 h. Povremeno promešajte.
Sutradan višnje vadite iz lonca i protisnite ih kroz kalup za pasiranje (to je onaj što se koristi za pasiranje paradajza pri pravljenju kečapa, ne znam kako se zove ali izgleda ovako).  Ako nemate tu spravicu pokušajte rukama ili kroz gazu da istiskate što više soka iz višanja. Procedite sok dva puta kroz gustu gazu. Pulpu i koštice bacite a dobijeni sok premerite, sipajte u lonac i dodajte onoliko kilograma šećera koliko litara soka budete izmerili. Promešajte i stavite da provri. Kuvajte vrlo kratko, par minuta, pritom odbacujući penu koja se bude stvarala na površini. Za to vreme malo zagrejte staklene flaše u rerni. Sok izmaknite i nakon nekih 15 minuta ulijte u tople flaše. Odmah zatvorite poklopcima i ostavite da se sasvim ohladi pa tek onda odložite.
Ako volite slatko od višanja, onda vam preporučujem da pogledate ovaj post. Tu ćete naći recepte i za kompot, višnjevaču i slatko.

Коментари

Постави коментар

Популарни постови