Posni slavski meni 2



Ove godine slavski meni je izgledao, reklo bi se, uobičajeno. Ali ipak nije, jer uz već proverena, tradicionalna i uvek dobro prihvaćena predjela i jela, servirala sam i poneke novitete u vidu susam bombica i salate sa makaronama. Naravno, tu je bio i dobri, stari, slavski pasulj,
punjene posne paprike, riba i sve po propisima, ali sada sam htela da vam predstavim samo jedan deo naše posne slavske trpeze, pa se nadam da ću vam tako dati neku ideju za nadolazeće praznike.
  
Predlog za predjelo
-Pita mafini sa patlidžanom*
-Bombice sa susamom*
-Salata sa makaronama*
*recepti u nastavku posta
Još poneku ideju za posno predjelo možete pronaći i u ovom postu.


Bombice od susama

 

 
Potrebno je:
2 konzerve tunjevine
125 g margarina
200 g preprženog susama
biber i so po ukusu
Priprema:
Margarin sobne temperature umutite mikserom, dodajte tunjevinu oceđenu od ulja i 100 g susama, so i biber, pa sve dobro izmiksajte. Masu ostavite da se dobro ohladi, biće vam lakše da pravite bombice. Gotove bombice uvaljajte u preostalih 100 g susama i servirajte u papirnatim korpicama.
Predlog za serviranje: bombice možete staviti u kupljene korpice od oblande, ili te iste korpice napuniti smesom koju ćete istiskivati pomoću šprica za tulumbe. U smesu možete dodati i malo seckanog peršuna po želji.



Salata sa makaronama

 

 

Potrebno je:
400 g posnih makarona
300 g posnog majoneza
200 g preprženog susama
malo soli
Priprema:
Makarone skuvajte u slanoj vodi, ocedite i isperite hladnom vodom. Pomešajte sa susamom i majonezom, posolite po ukusu, dobro ohladite i servirajte. 

Pita mafini sa plavim patlidžanom

 

Potrebno je:
500 g kora za pitu
fil
1 kg plavog patlidžana
2 struka praziluka
so, biber
za premazivanje kora
250 ml vode
150 ml ulja
4 kašike brašna
1 kašičica soli
1 kašičica šećera
1 kesica praška za pecivo
40 g kvasca
Priprema:
Praziluk iseckajte sitno i propržite na malo ulja. Patlidžan oljuštite i narendajte krupno pa ga propržite zajedno sa lukom. Posolite i pobiberite, promešajte i tim filom filujte kore za pitu na klasičan način, ili na ovaj kako sam ja, a koji ću pokušati da vam objasnim u nastavku.
Dakle, uzmite jednu koru i premažite je smesom od brašna, vode i ulja. Preko toga stavite malo fila od patlidžana. Preklopite koru tako da dobijete formu pisma. Okrenite koru na poleđinu i premažite je smesom. Opet preklopite u vidu pisma ili savijte čoškove, pa okrenite tu gornju stranu na dole i stavite u modlu za mafine koju ste obložili papirnatom korpicom.
Tako uradite i sa preostalim korama, a ako vam ostane smese premažite je preko pitica. 
Ostavite pitice da odstoje oko 20 minuta pa ih pecite na 200 stepeni dok lepo ne porumene odozgo, 20-ak minuta će biti sasvim dovoljno.

Predlog za glavno jelo

-Skuša u foliji
-Prženi fileti soma
Recepte za ribu možete videti ovde.

Kolači

-grožđe
-kokos kuglice sa belom čokoladom
-zrna kafe
-kokos bajadera
-kikiriki štangle
-čokoladne rolnice od oblande
-damski poljupci

Pod oznakom posno takođe možete pronaći razne posne recepte.
Za sada toliko, ja vam želim srećnu slavu, koju god da slavite!





 


Коментари

  1. Svidja mi se ceo slavski meni, uvek lepe ideje i recepti. Mi smo nekada odlazili na posnu slavu kod bake, sada nje vise nema ali takvi trenuci ostaju zauvek u lepom secanju.:)

    ОдговориИзбриши
  2. Fantastično sve izgleda, da nisam gurman bilo bi mi žao da jedem ove kreacije. Stvarno su i za oko melem. Pozdrav
    Ps. Ove godine sam propustila Punjene suve paprike za slavu po tvom receptu, jer nisam našla paprike kojima bih bila zadovoljna..slaba je ponuda bila..Baš mi je bilo žao.. ali slede praznici kad ću to da ispravim ;)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови