Пређи на главни садржај

Lisnata pogača sa viršlama





Toliko sam juče bila oduševljena ovom pogačom, mirisala je cela kuća dok se pekla, a i jutros sam njenom mekoćom i ukusom, uopšte nije izgubila na kvalitetu, pa vam je zato predstavljam .

Recept je objavila moja drugarica Jeka na Coolinarici, a ja vam ga prenosim sa toplom preporukom za isprobavanje.


Potrebno je:

 

550 g brašna + još oko 50 g za posipanje 
pola paketića svežeg kvasca
250 ml toplog mleka
1 kašičica šećera
2 kašičice soli
pola kesice praška za pecivo
100 ml mlake vode
100 ml ulja
125 g margarina
100 g kačkavalja
5 viršli ili po želji sir, šunka, ljutenica, ajvar...
1 žumance+1 kašika mleka za premaz
susam  

Priprema:

 

U toplom mleku razmutiti kvasac sa šećerom i malo brašna i ostaviti da se aktivira.
U posebnoj činiji za mešenje staviti polovinu od ukupne količine brašna, so, prašak za pecivo, ulje, toplu vodu i nadošao kvasac, pa mutiti varjačom uz postepeno dodavanje preostalog brašna. Umesiti mekano testo, možete i rukom ukoliko vam je lakše, ja uglavnom mešam varjačom pa pred kraj dobro rukama izmesim testo na radnoj površini i vratim u činiju. Pokriti čistom krpom i ostaviti testo da dobro nadodje.
Podignuto testo razviti u pravougaonu koru, narendati po njemu margarin i kačkavalj i uviti u rolat. Ovaj put nisam rendala kačkavalj, ali po receptu je trebalo. lepo je testo i bez njega, svakako ću sledeći put da probam i sa njim.
Ostaviti rolat da odmara nekih 15-ak minuta, a za to vreme pripremite materijal za punjenje, Viršle isecite na 5 dela, ne treba ih bariti, samo ih oljuštite ako je potrebno.  
Podeliti rolat na 5 malih jufkica pa svaku preseći na 5 dela i lagano, bez prejakog pritiskanja testa, oblikovati loptice.
Sada jednom rukom uzmite lopticu, stavite je na dlan i drugom rukom je spljoštite pa na sredinu stavite komad viršle ( ili kockicu šunke, sira, malo ljutenice, ja sam tako, izvanredno je, ali ne preterujte da ne iscuri prilikom pečenja).
Zatvorite testo sa svih strana oblikujući lopticu.


 
 
Redjajte  loptice u okrugli kalup prečnika 26cm, one veće poredjajte uz ivicu kalupa.
Ostavite pogaču da odmara još 15 min, a zatim je premažite žumancetom umućenim sa kašikom mleka i posipite omiljenim semenkama, susamom npr.  
Ispecite pogaču u prethodno zagrejanoj rerni na 180 st. oko 30 minuta, možda i koji min duže, zavisi od vaše rerne.


Pečenu pogaču ostavite pokrivenu da odstoji malo i prohladi se, a onda uživajte u mirisu i ukusu.
Neka sva čula uživaju, prijatno!


  


 
   
  

 


Коментари

  1. Suzi, već sam ti napisala koliko mi se dopadaju slike, oduševljena sam! :-* Kao i ideje za punjenje, ja ću je sigurno praviti i u slatkoj verziji ;))

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala ti Jeko, i za recept i za ove lepe reči:-* Veruj mi, isprobaću je i ja u slatkoj verziji, ionako sam je pravila bez kačkavalja, mogla sam neku lopticu da napunim džemom ;)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Slatko od smokve

Oduvek se kuvalo u našoj kući. Imali smo jednu veliku smokvu u voćnjaku iza kuće u selu, radjala je odlično tako da mama nije propuštala priliku da skuva slatko svake godine, obavezno!

Štrudlice sa pekmezom

Veoma nežne, prhke štrudlice sa domaćim pekmezom, koje su idealne za posluženje uz čaj ili kafu, bile su na meniju pre par dana kod mene, pa vam ih danas toplo preporučujem!

Kolači sa rozen koricama

Predstaviću vam dva odlična recepta za kolače sa rozen koricama. Pored toga što se relativno jednostavno i brzo pripremaju, veoma su izdašni, za velike proslave i slave su idealni. Prvi je veoma interesantan, šaren, sa bogatom aromom lešnika i keksa, dok je drugi čokoladni,  laganiji i kremastiji. Ne bih mogla da se odlučim koji je lepši;)