Pastirska pita


Ako želite da sebi i svojim ukućanima priuštite preukusan obrok pun sočnog povrća, ukusnog mlevenog mesa i krompir pirea, onda predlažem da pripremite Pastirsku pitu. Sve gore navedeno, zapečeno u rerni, pružiće vam eksploziju ukusa i verujem da ćete uživati.
Pastirska pita je britanski specijalitet, pored skonsa i pudinga, svakako najpoznatiji. Sprema se obično od jagnjećeg mesa, ali i juneće će odlično poslužiti, verujte mi. 
U nastavku vam detaljno pišem recept, onako kako sam ga ja pripremila.

PASTIRSKA PITA

Potrebno je:

500 g mlevenog junećeg mesa
2 glavice crnog luka
1 veća šargarepa
pola celera
1 šolja smrznutog graška
1 šolja paradajz soka
1 šolja vode
1 kašičica origana
pola kašičice bibera
vegeta, so

za krompir pire
4 veća krompira
malo mleka
kocka maslaca
so


Priprema:
Crni luk sitno iseckajte, takođe i šargarepu i celer, na sitnije kockice.
Stavite da se prži na malo ulja. Zatim dodajte mleveno meso i lepo upržite da meso postane rastresito. Dodajte vegetu, biber i origano i soli po ukusu. Promešajte pa dodajte grašak. Zalijte sve sokom od paradajza i vodom i pustite da se krčka dok tečnost ne ispari barem upola. Promešajte povremeno.
U međuvremenu očistite krompir, isecite ga na krugove jednake debljine i stavite da se kuva u posoljenoj vodi. Kuvan krompir ocedite, dodajte maslac i malo mleka, pasirkom za krompir usitnite pa zatim lepo umutite mikserom da nema grudvica. Posolite po želji ukoliko je potrebno.
Na dno dubljeg pekača* sipajte meso sa povrćem, poravnajte ga kašikom,  a odozgo rasporedite krompir pire. Našarajte viljuškom neku šaricu po pireu. 
Pokrijte pekač alu folijom i stavite u rernu da se peče oko 30 minuta na 180 stepeni, a zatim maknite foliju i pecite još oko 15 minuta.
Gotovo jelo bi trebalo malo da odstoji pre sečenja, ali mi nismo imali vremena za to, sekli smo vrelo i zato nije lep presek, ali to ne smeta.
Poslužite uz sezonsku salatu i uživajte. Prijatno!

*Moja topla preporuka je da koristite neki malo dublji pekač. Ja sam koristila klasičnu vatrostalnu posudu, mera je taman za nju, ali zato za rernu ne pitajte! Sve je iskipelo po dnu rerne i napravilo haos.
Takođe, nemojte puno ulja stavljati kada pržite meso, ja sam i tu pogrešila pa je zato kipelo na sve strane.
Što naravno nije umanjilo ukus jelu, ali za sledeći put ću znati.





Коментари

Популарни постови