Đulbastije


Đulbastije su starinsko jelo iz južnih krajeva Srbije. Budući da sam i rođena, i živim u Nišu, malo me je sramota da kažem da sam sada prvi put pripremala đulbastije. Ali sigurno neće biti i poslednji. Fantastične su. 
Đulbastije su u stvari ćuftice od mlevenog mesa i rendanog krompira, prelivene bešamel sosom i zapečene u rerni. Sočno jelo, veoma ukusno, posluženo uz prilog po želji i puno salate, nikako vas neće ostaviti ravnodušnima. 
Kod mojih ukućana je odlično prošlo tako da će od sada redovno biti na repertoaru.
Recept sam isprobala sa Lidijinog divnog bloga Moje slatko carstvo.



ĐULBASTIJE

Potrebno je:

za ćuftice
500 g mlevenog junećeg mesa
400 g krompira
2 glavice crnog luka
2 čena belog luka
1 jaje
2 kašike brašna
so, biber, vegeta

za bešamel
50 g maslaca
3 kašike brašna
500 ml mleka
200 ml pavlake za kuvanje
1 kašičica belog luka u prahu
malo muskatnog oraščića
biber, so
100 g kačkavalja

i još
50 g kačkavalja



Priprema:
Crni i beli luk sitno iseckajte. Krompir izrendajte na krupniju stranu.
Stavite povrće u posudu pa dodajte mleveno meso, jaje, brašno i začine, posolite po ukusu i sve lepo izmešajte ( najbolje rukom ).
U dubljem tiganju zagrejte ulje. 
Oblikujte malo veće ćuftice, malo ih spljoštite kašikom i pržite na ulju na umerenoj temperaturi. Pržite ih kratko sa obe strane, ne da se potpuno isprže, već da malo porumene.
Pržene ćuftice stavljajte u podmazanu vatrostalnu posudu ili neki pekač.
U drugom tiganju na tihoj vatri istopite maslac. Dodajte brašno i uz neprestano mešanje pržite kratko. Dodajte mleko uz stalno mešanje, posolite, pobiberite i dodajte malo muskatnog oraščića. Pustite da provri, ali pazite da se ne zgrudva brašno, konstantno mešajte.  Zatim dodajte pavlaku za kuvanje i beli luk u prahu i mešajući kuvajte još malo.  Maknite sa ringle pa dodajte rendani kačkavalj i mešajte dok se ne istopi.
Gotov bešamel prelijte preko đulbastija, pokrijte folijom i pecite na 180 stepeni oko 30 minuta. Zatim skinite foliju, pospite onih 50 g rendanog kačkavalja i vratite da se još malo zapeče u rerni, još oko 15 minuta.
Poslužite uz prilog po želji. Ja sam skuvala krompir pire jer je to bilo jedino što su ukućani prihvatili kao opciju. Naravno, i puno salate uz to.



Коментари

Популарни постови