Lisnata rolat pita



Kad god moja drugarica Jeka objavi neki recept, ja tačno i bez čitanja mogu da potpišem da će mi se svideti! Naročito ako je u pitanju neko pecivo, pogača ili pita. Tako je bilo i sada, na prvi pogled mi se dopala ova lisnata pita i jedva
sam čekala da mi mama donese domaća jaja pa da je umesim. A pita je stvarno prelepa, spolja hrskava, a unutra lisnata, mekana i fantastično miriše na maslac i krem sir. Od ove količine testa možete napraviti dve pite u okruglom kalupu za tart, ili jednu veću u kalupu br. 36.  Za nedeljni doručak, idealna.


Potrebno je: 
(original recepta)
800 g brašna  
1 kocka  kvasca  
2,5 dl toplog mleka  
1 dl ulja  
1 dl kisele vode  
2 jaja 
2 kašičice šećera  
1 kašičica soli 
premaz 
200 g maslaca  
200 g krem sira  
1 kašičica soli  
završni premaz 
1 jaje
semenke po želji



Priprema:
U toplom mleku rastvorite kvasac, šećer i kašičicu brašna. Ostavite da zapeni.
U posudu stavite polovinu odmerene količine brašna, dodajte mlaku kiselu vodu, jaja, ulje, so,, sipajte nadošli kvasac i sve dobro promešajte. Uz postepeno dodavanje preostale količine brašna, umesite glatko testo. Pokrijte krpom i ostavite da udvostruči volumen.
Za to vreme umutite maslac sobne temperature sa krem sirom i kašičicom soli.
Nadošlo testo prebacite na dobro pobrašnjenu površinu i razvucite koru debljine 1 cm. Premažite 1/3 fila, uvijte u rolat i ostavite na stolu da odstoji 15 minuta. Ponovite postupak još 2 puta. Nakon trećeg odmaranja rolata, testo razvijte i bez ikakvog premazivanja ponovo uvijte u rolat. Isecite komade debljine oko 1-1,5 cm.


Možete testo preseći na dva dela i oba razvući i urolati, tako ćete dobiti dva tanja rolata pa će i parčići biti manji i zgodniji ako planirate da napravite dve manje pite.
Kalupe za pečenje podmažite ili obložite papirom i redjajte parčiće tako da naslanjate jedan na drugi do polovine otprilike. Redjajte u krug, a možete i u pravougaonom plehu naredjati 3 reda. 


Ostavite pitu da odmara još 15 minuta, a zatim je premažite umućenim jajetom pazeći da premazujete samo gornji deo rolata kako bi pita bila lisnatija. Posipite semenke po želji i pecite pitu u rerni zagrejanoj na 180 stepeni dok lepo ne porumeni odozgo, oko 25-30 minuta.
Poslužite toplo ako volite, a prelepa je i hladna uz jogurt.

Коментари

  1. Анониман23. март 2014. 07:10

    Fantatsi;no si je uradila.Podelih I drugima na Fejs:)

    ОдговориИзбриши
  2. i ja je već par dana "mjerkam",možda me danas kiša natjera u kuću.baš si je prelijepo napravila,a slikice su divne (plava je odličan izbor).suzi,veliki zagrljaj ti šaljem......

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti Danka! Krpicu sam kupila baš zbog ovog fotkanja, nije bilo crvene pa je plava poslužila ;) Probaj pitu obavezno, mnogo je lepa!

      Избриши
  3. Juče sam je napravila i nosila je u goste, odlična je.

    ОдговориИзбриши
  4. Kako dobro izgleda i to ovako okupana suncem

    ОдговориИзбриши
  5. Divota! Toliko je toga što mi se sviđa, da ja ne znam ko će sve to napraviti

    ОдговориИзбриши
  6. Predivna je!!! Mogu misliti kako lepo miriše!!! :)

    ОдговориИзбриши
  7. I diše i miriše, ali stvarno! Testo je prelepo, probajte obavezno! Hvala vam!

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови