Mladenčići



Maleni, okrugli kolačići od testa koji se tek pečeni premazuju medom, u narodu se zovu mladenčići jer se pripremaju za Mladence, pravoslavni praznik koji se proslavlja 22. marta. Ovaj praznik je lep, svečan, prolećni, u znaku ljubavi i sloge, a proslavljaju ga mladi parovi koji su se venčali u prethodnih godinu dana, od prošlih Mladenaca pa do sadašnjih. Običaji vezani za ovaj praznik su razni i zavise od kraja do kraja, ali je uglavnom jedno isto, a to je da se na taj dan  pripremaju 40 posnih mladenčića. Obično se mese rano izjutra, vredne domaćice ustanu rano, ispeku mladenčiće koje posluže za doručak svojim ukućanima, a svakog ko udje tog dana u kuću daruju ovim medenim kolačićima. Ja ću se potruditi da budem vredna ujutru, a dotle vam stavljam prošlogodišnju sliku i recept, pa ako odlučite da budete vredne, izvolite;)
A uz recept i nekoliko slikica kojima sam ovekovečila budjenje prirode prošlog vikenda:) 
 



Potrebno je:
za 40 komada
500 g brašna
oko 200 ml tople vode
20 g svežeg kvasca
2 kašičice šećera
1 kašičica soli
3-4 kašike ulja
rendana korica limuna
premaz
med


Priprema:
Umesite mekano i glatko testo i ostavite ga oko pola sata da nadolazi. Razvucite testo u krug debljine oko 5 mm pa okruglom modlom ili manjom čašom vadite krugove. Preostalo testo ne mesite prejako već samo preklopite i lagano pritisnite pa ponovo razvucite u koru i izvadite krugove. Redjajte ih na papirom obložen pleh i ostavite još malo da odmaraju pre pečenja. Izbockajte ih cevčicom na par mesta i ispecite na 180 st. oko 10 minuta. Još tople mladenčiće premažite medom i poslužite.
Prijatno, a svima koji slave neka je srećno! 



A naravno, ja sam bila vredna jutros, i kao dokaz za to, prilažem slikice ovogodišnjih mladenčića. Umesto meda premazivala sam ih saftom iz slatkog od šljive i posipala krupnim šećerom. Odlični su bili, mekani i slatki!


 

Коментари

  1. Divni su ti mladencici, a bas su lepe i fotke iz prirode, prave prolecne... zelim vam prijatan vikend!:))

    ОдговориИзбриши
  2. Prelepi mladenčići, Suzi! Nikada ih nisam pravila, deluju veoma ukusno :))

    ОдговориИзбриши
  3. p.s. samo da ti kazem da je receptic savrsen i isproban danas, hvala puuuno... uzivali smo jutros u mladencicima.:)))

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala svima!
    Lana, baš mi je drago da su vam se dopali mladenčići! I ja upravo grickam jedan;)
    Jeko, ovo bi trebala da isprobaš, jednostavno je a zgodno, videćeš;)

    ОдговориИзбриши
  5. Bas sam malopre i Lani napisala, imala sam jaku zelju da ih napravim po prvi put posle toliko godina. Nisam, na zalost,recept moje nane je otisao sa njom, a ovi tako podsecaju na te koje je ona pravila! Divni su!! Moram da ih napravim bez obzira na to sto su Mladenci prosli, da deca probaju ako nista drugo:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bez obzira što su prošli, mladenčići mogu i u bilo koje drugo doba da se naprave, zaista su ukusni, a deca će se obradovati. Hvala ti Jelena!

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови