Pilav sa piletinom



Pilav, tj. beli pirinač, kako moja mama ima običaj da kaže, je jelo koje se oduvek kod nas pripremalo sa piletinom. Vremenom je  mamin osnovni recept pretrpeo neke promene sa moje strane, tako da sam pored klasičnog povrća, dodavala jednu po jednu vrstu povrća i to sada
uglavnom izgleda kao u nastavku recepta. Po želji se može dodati i šaka graška, jedan do dva krompira, sveža paprika i slično, mada to već prelazi u mešano varivo, ali zašto da ne, iskoristite pilav kao osnovu za razne modifikacije. Uvek kada spremam jela sa piletinom, ja je prvo obarim uz dodatak povrća za supu koju ću kasnije skuvati od preostalog bujona, a jelo zalijem delom tog istog bujona, iskidam meso na sitnije delove i tako skuvam pilav. Praktičnije i zgodnije za jelo, barem meni.



Potrebno je: 
1 komad pilećeg mesa (belo ili batak)  
3 šoljice pirinča  
1 šargarepa  
1 glavica crnog luka  
pola struka praziluka   
1 kolut celera  
pola paškanata  
malo seckanog peršuna
ulje, vegeta, so, biber  
Priprema:
Dakle, u otprilike 1 litar vode stavite meso i obarite ga. Ako planirate da skuvate i pileću supu kasnije, dodajte šargarepu i korenasto povrće isečeno na krupnije delove, da se kuva zajedno sa mesom. Kasnije ćete to povrće prebaciti u šerpu u kojoj će se kuvati supa, procediti deo bujona, dodati još malo vode i rezance i skuvati zdravu i ukusnu pileću supu.
Dok se meso kuva,  iseckajte crni luk, šargarepu, celer, paškanat i praziluk.
U šerpu sipati ulje onoliko koliko je dovoljno da se oblije dno šerpe, može i malo više po ukusu ( tako me učila mama, ali ja ipak volim da je jelo malčice masnije).
Propržite crni luk i šargarepu, pred kraj dodajte praziluk, još malo propržite pa dodajte opran pirinač i zalijte supom. Dodajte i celer i paškanat, i iscepkano meso na sitnije ili krupnije, kako volite. Kada pravim sa belim mesom obično ga iseckam na kocke, a batak uglavnom iscepkam na delove.


Posolite, dodajte vegetu po ukusu, pobiberite i kuvajte na laganoj vatri dok se pirinač ne skuva. Povremeno lagano promešajte, pirinač je brzo kuvan, pazite da se ne uhvati za dno šerpe. Po potrebi dodajte malo vode, treba da ima tečnosti, nikako da bude suvo pre stavljanja u rernu. Na kraju stavite i malo seckanog peršuna. Uključite rernu da se zagreje, pa kad je pirinač kuvan stavite da se malo zapeče, ne previše, tek toliko da dobije tanku i rumenu koricu. Poslužite toplo uz omiljenu salatu. Prijatno!

Коментари

  1. Divno izgleda, bas onako fino kremasto i ukusno, ja bih se rado preselila u tvoju kuhinju.:)))

    ОдговориИзбриши
  2. E, i ja kuvam uvek pilav tako što napravim i supu a izbacim ujedno kosti jer baš nikoe od nas ne voli da se bakće sa njima u tanjiru.
    Lep ti je pilav, predivan, a prva slika...<3 !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja nikako ne volim da mastim ruke dok čeprkam po mesu, a naročito sin ne voli pa mi je ovako praktičnije. Hvala ti Tajana!<3

      Избриши
  3. Nešto slično sprema moja mama, ili je bar spremala. Ovo što ovde zovu pilaf i nema neke sličnosti sa našim pilavom, zbog drugačijeg načina pripreme. Meni se baš jede ovaj tvoj. Pošto smo pirinač skroz izbacili iz upotrebe vreme je mu se vratimo.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови